Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015

Όχι άλλες αυξήσεις στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς



Δεν έχουμε, Δεν θα πληρώσουμε!
Σαν να μην έφταναν όλα τα υπόλοιπα μέτρα που μας έχουν γονατίσει, νέα επιβάρυνση 10% έρχεται στα εισιτήρια των Mέσων Mαζικής Mεταφοράς, λόγω της αύξησης του ΦΠΑ από το 13% στο 23%, ενώ ήδη έχει παρατηρηθεί εντατικοποίηση των ελέγχων. Αλλά, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, η κυβέρνηση «παλεύει»(!) να μην αυξηθεί η τιμή στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Παρόμοιες δικαιολογίες είχε προβάλλει και ο πρώην υπουργός υποδομών της κυβέρνησης Σαμαρά, Μ. Χρυσοχοΐδης, έναν χρόνο πριν (αύξηση από 1,50 ευρώ για διάρκεια 90 λεπτά σε 1,20 ευρώ για 70 λεπτά, ευθαρσώς παρουσιάζοντάς την ως μείωση).
Οι προηγούμενες αυξήσεις στο εισιτήριο και τη μηνιαία κάρτα (στα 30 ευρώ) είχαν ολέθριες επιπτώσεις στα οικονομικά του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) και ειδικά στον ΟΣΥ, τον κρατικό φορέα για λεωφορεία και τρόλεϊ. Το 2014, τα έσοδα του ΟΣΥ παρουσίασαν μικρή αύξηση. Η κρατική επιχορήγηση, όμως, μειώθηκε πολύ περισσότερο (143,2 εκ. ευρώ το 2013, 100,3 εκ. το 2014) με αποτέλεσμα η οικονομική κατάσταση του ΟΣΥ να «βουλιάξει».
Όπως λέει ο Σπίρτζης, οι ιδιωτικοποιήσεις στις συγκοινωνίες, π.χ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (και γενικότερα), δεν… βρίσκουν σύμφωνη(!) την κυβέρνηση, για το πώς πρέπει να γίνουν ώστε να αξιοποιηθεί (ξεπουληθεί) η δημόσια περιουσία – αλλά «είναι δέσμευση της χώρας», με βάση τη «συμφωνία» που υπέγραψαν με τους δανειστές εκβιαστές και τοκογλύφους (ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ, μαζί με ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι).
Οι εργαζόμενοι, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, οι νέοι, έχουμε ανάγκη και χρησιμοποιούμε καθημερινά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ήδη ταλαιπωρούμαστε από την έλλειψη/κόψιμο δρομολογίων, που δημιουργούν τεράστιες ουρές και αναμονές. Υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε συντήρηση, τεχνικό υλικό κ.λπ., όπως επανειλημμένα καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι. Η διάλυση έχει χειροτερεύσει τρομερά από τις μνημονιακές πολιτικές (απολύσεις προσωπικού, κόψιμο δαπανών κ.λπ.). Ήδη πληρώνουμε εισιτήρια που είναι πολύ ακριβά για το πορτοφόλι μας, που έχει «στεγνώσει».

Η νεομνημονιακή κυβέρνηση Τσίπρα προσπαθεί να εφαρμόσει το 3ο Μνημόνιο, που είναι ταφόπλακα για τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα, τους νέους – και στοχεύει (μαζί με τη διάλυση των συντάξεων κ.λπ.) στην πλήρη διάλυση του δημόσιου/κοινωνικού χαρακτήρα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, στην ιδιωτικοποίηση τους. Οι αυξήσεις στα εισιτήρια θα προστεθούν στις πλάτες των εργαζόμενων, νέων, φτωχών, ανέργων κ.λπ. που έχουν λυγίσει από τις συνεχείς μειώσεις μισθών και συντάξεων, τους φόρους, την ανεργία και την φτώχεια κ.λπ.
Η κρίση δεν λύνεται με αυξήσεις σε εισιτήρια και φόρους, ώστε τα έσοδα να πηγαίνουν στους δανειστές τοκογλύφους του Ευρώ και της ΕΕ, σε μια πλούσια ελίτ που καλοπερνάει και κερδίζει, ενώ εμείς υποφέρουμε. Ούτε με τραμπούκους ελεγκτές που απειλούν, βρίζουν, χειροδικούν για να βγάλουν τα ποσοστά τους, όπως πριν δύο χρόνια με τον θάνατο του 19χρονου Θανάση Καναούτη στο Περιστέρι.
Πρέπει να προβάλουμε την αντίσταση και ανυπακοή μας στη χούντα των μνημονίων, με οργάνωση και αγώνα, συνελεύσεις και επιτροπές σε γειτονίες και χώρους δουλειάς.

  •   Ανυπακοή/Μποϋκοτάζ στην αύξηση – Δεν πληρώνουμε μαζικά εισιτήριο, μέχρι να αποσυρθεί!

  •   Ελεύθερη μετακίνηση για όλους τους εργαζόμενους, άνεργους, νέους

  •   Καμία ιδιωτικοποίηση των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς

  •   Κάτω τα Μνημόνια. Στάση πληρωμών – Μονομερής Διαγραφή του Χρέους.

 ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ