Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017

Όχι στην Πλήρη Ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης


ΜΕ ΑΓΩΝΕΣ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ
Όχι στην Πλήρη Ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι, όλα δείχνουν ότι η νέα χρονιά θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη για όλο τον κόσμο γιατί ενώ η κρίση του καπιταλιστικού συστήματος συνεχίζεται και οξύνεται, φέρνει σε όλο και πιο μαζική κλίμακα την εξαθλίωση, τη φτώχεια, τον κίνδυνο πολέμου. Οι εστίες πολέμου και στρατιωτικές επεμβάσεις πληθαίνουν (Συρία, Ουκρανία, ΗΠΑ-Κίνα κ.ά.) και η απειλή γενικευμένων ιμπεριαλιστικών συγκρούσεων (Αν. Μεσόγειος, Μ. Ανατολή, Ευρώπη/Ουκρανία, Ασία/θάλασσα Ν/Α Κίνας, Βαλκάνια) έρχεται πιο κοντά. Η χρεοκοπία του καπιταλισμού στην Ελλάδα συνεχίζεται, με την οικονομία από το 2008 μέχρι σήμερα να συρρικνώνεται συνεχώς, με μείωση του ΑΕΠ πάνω από 25%, ακόμη μεγαλύτερη μείωση του εισοδήματος των εργαζομένων, που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνει το 50%, και τη μέση κατανάλωση να μειώνεται κατά 31%. Σε ένα τέτοιο οικονομικό περιβάλλον, είναι ουσιαστικά αδύνατο να διατηρηθεί το όποιο επίπεδο μισθών, συντάξεων, δαπανών για υγεία, παιδεία κ.λπ., ειδικά μάλιστα με τα τερατώδη πρωτογενή πλεονάσματα που έχει υπογράψει η κυβέρνηση (1,75% του ΑΕΠ για το 2017, 3,5% για το 2018 και πολλά ακόμη χρόνια) και την εφαρμογή του «κόφτη» για την επίτευξή τους.

Για τη σωτηρία της ελληνικής καπιταλιστικής οικονομίας από την πλήρη κατάρρευση απαιτούνται διαρκή μέτρα όλο και μεγαλύτερης βαρβαρότητας, όπως τα λεγόμενα «εργασιακά». Η οριστικοποίηση της κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων, η κατάργηση κοινωνικών επιδομάτων, η πλήρης εργοδοτική ασυδοσία ανοίγουν τον δρόμο και για ανάλογα μέτρα στο δημόσιο, με κινητικότητα, άρση της μονιμότητας, μαζικές απολύσεις, συντριβή των δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας των εργαζομένων. Παράλληλα, με τον νέο αντι-συνδικαλιστικό νόμο, ανοίγει ο δρόμος για την ποινικοποίηση της συλλογικής δράσης και οποιασδήποτε διεκδίκησης. Επιχειρείται να στραγγαλιστεί κάθε δυνατότητα για αντίσταση, καθιστώντας σχεδόν αδύνατη την κήρυξη απεργιών και αφαιρώντας κάθε είδους συνδικαλιστικό δικαίωμα. Στόχος η βίαιη προσαρμογή των εργαζομένων και κυρίως της νεολαίας σε μια νέα πραγματικότητα κυριολεκτικά χωρίς δικαιώματα και πραγματικούς μισθούς.
Στην εκπαίδευση, ενώ οι ανάγκες για μόνιμους διορισμούς είναι τεράστιες, άλλη μια χρονιά η κυβέρνηση δε θα κάνει κανένα μόνιμο διορισμό αλλά θα προχωρήσει σε προσλήψεις αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ που αναμένεται να φτάσουν τις 24.000 σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, καταδικάζοντας χιλιάδες συναδέλφους σε μόνιμη ανασφάλεια και περιορισμένα εργασιακά δικαιώματα.
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με το Π.Δ. 79, το Υπουργείο Παιδείας, θεσμοθετεί όλες τις Υ. Α. και εγκυκλίους Φίλη, δημιουργώντας ένα μηχανισμό εξοικονόμησης δαπανών, όπου εξαφανίζονται με κάθε τρόπο κενά εκπαιδευτικών και δημιουργούνται πλεονάσματα. Επιπλέον συγκροτείται ένας νέος μηχανισμός περικοπών, δύο τριμελείς επιτροπές στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, αρμόδιες για τη διενέργεια των νέων εγγραφών (μια για τα δημοτικά και μια για τα νηπιαγωγεία). Ρόλος αυτών των επιτροπών είναι να εξετάζουν τα αιτήματα εγγραφών στα σχολεία και όταν υπάρχουν εγγραφές πάνω από τον αριθμό των 25, θα εισηγούνται εάν θα χωριστεί το τμήμα ή εάν θα γίνουν μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία ενώ προβλέπεται η διαγραφή μαθητών από το ολοήμερο με πάνω από 15 συνεχόμενες απουσίες. Είναι βέβαιο ότι αυτό θα επεκταθεί και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διαμορφώνοντας ένα νέο πλαίσιο μετακίνησης μαθητών για λόγους εξοικονόμησης προσωπικού, με την ταυτόχρονη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων.
Μια πρώτη προσπάθεια μετακίνησης μαθητών και δημιουργίας πολυπληθών τμημάτων έγινε με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών «εγγραφών» στα ΕΠΑΛ, με αυτόματη κατάργηση των τμημάτων που δεν συμπλήρωσαν τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό. Οι μαθητές που δεν πρόλαβαν να εγγραφούν ή δεν το έμαθαν έγκαιρα, καθώς και οι μετεξεταστέοι μπορούν να εγγράφονται στο ηλεκτρονικό σύστημα αλλά μόνο στα τμήματα που έχουν ήδη εγκριθεί (και μόνο αν υπάρχουν κενές θέσεις σε αυτά) επιλέγοντας με σειρά προτίμησης μέχρι τρία σχολεία. Οι ηλεκτρονικές εγγραφές θα επεκταθούν στα ΓΕΛ και στην Πρωτοβάθμια την επόμενη σχολική χρονιά.
Τα χειρότερα έρχονται καθώς σύντομα θα κατατεθεί σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για το «Νέο» Λύκειο, όπου η κατάργηση των Πανελλαδικών που υπόσχεται, είναι αλλαγή του ονόματός τους σε «Κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις», οι οποίες θα καθορίζουν το 80-90% των μορίων εισαγωγής στην τριτοβάθμια (το υπόλοιπο ποσοστό θα καθορίζεται από το απολυτήριο) και θα πραγματοποιούνται δύο φορές το χρόνο. στο τέλος Ιανουαρίου και τον Ιούνιο με εξωτερικούς αξιολογητές (καθηγητές από άλλα σχολεία). Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα εξεταστικό κάτεργο, σχεδιασμένο να αποκλείσει ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών. Με την Α’ τάξη να είναι μια συνέχεια του γυμνασίου, η Β’ τάξη είναι μεταβατική με πολλές επιλογές, (στο ΓΕΛ με τη μορφή επιλογών εμβάθυνσης, στο ΕΠΑΛ με τη μορφή μαθημάτων τομέα), ενώ η Γ’ τάξη είναι καθαρά προπαρασκευαστική για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Ελαττώνεται ο αριθμός των μαθημάτων, εξαφανίζονται κάποιες ειδικότητες εκπαιδευτικών και χάνονται οργανικές θέσεις στα Λύκεια, αφού μειώνεται και το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών. Στη Β’ Λυκείου τα 18 μαθήματα με 35 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα, μειώνονται σε 10 και θα διδάσκονται σε 34 ώρες, ενώ στη Γ’ Λυκείου τα 15 μαθήματα γίνονται 7 και θα διδάσκονται σε 29 ώρες την εβδομάδα, από 32 ώρες που ήταν μέχρι τώρα. Αυτά τα πλεονάσματα εκπαιδευτικών που δημιουργεί το υπουργείο, οδηγούν σε υποχρεωτικές μετακινήσεις εντός περιφέρειας, διαλύοντας τα εργασιακά μας δικαιώματα και ανοίγουν το δρόμο, αργά ή γρήγορα, για απολύσεις μονίμων.
Το «νέο» σχολείο, σύμφωνο με τις κατευθύνσεις ΕΕ και ΟΟΣΑ, θα είναι «αποκεντρωμένο» και «αυτόνομο» οικονομικά και παιδαγωγικά, δηλαδή απόλυτα εξαρτημένο από τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες της περιοχής του. Οι συνέπειες για τους μαθητές φτωχών περιοχών θα είναι τραγικές. Το σχολείο θα λειτουργεί σαν επιχείρηση, υποχρεωμένο να βρίσκει «πόρους» για την επιβίωσή του, δηλαδή χορηγούς και δίδακτρα και να προσελκύει τους μαθητές- πελάτες με όλο και πιο ελκυστικά προγράμματα, για να εξασφαλίσει με αυτόν τον τρόπο, χρηματοδότηση (εκπαιδευτικό κουπόνι, δίδακτρα). Σε αυτά τα πλαίσια θα έρθει και η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας, το σχολικό έτος 2017-18 και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στη συνέχεια, που θα αφορά το κατά πόσο εφαρμόζουμε αυτές τις πολιτικές ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. Η αξιολόγηση δεν θα είναι τίποτε άλλο παρά το μέσο για να περάσουν όλες τις ακραία νεοφιλελεύθερες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση.
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι, ο αγώνας για την αντιμετώπιση της βαρβαρότητας που βιώνουμε αλλά και για μια νικηφόρα αντεπίθεση απαιτεί από όλους μας να καταπιαστούμε επίμονα και αποφασιστικά με την ανασυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος στην εκπαίδευση και την επίλυση των προβλημάτων του. Η Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών καλεί να προωθήσουμε ένα σχέδιο ανασυγκρότησης των ΕΛΜΕ και των Διδασκαλικών Συλλόγων με στόχο την ενεργοποίηση όλο και περισσότερων συναδέλφων και τη δημιουργία Επιτροπών Αγώνα και Απεργιακών Επιτροπών, με καθήκοντα την ενημέρωση των συναδέλφων, τη στήριξη των Γενικών Συνελεύσεων, την αποτελεσματική προετοιμασία και περιφρούρηση των απεργιών. Μόνο έτσι μπορούμε να προετοιμάσουμε μαζικές και ριζοσπαστικές κινητοποιήσεις, που θα κλιμακώνονται και θα συντονίζονται με όσους εργαζόμενους κινητοποιούνται ενάντια στο 3ο και 4ο Μνημόνιο, και να οικοδομήσουμε ένα Πανεκπαιδευτικό Μέτωπο με γονείς - μαθητές - φοιτητές - εργαζόμενους για τη σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης.
Παλεύουμε για:
  • Κατάργηση όλων των μνημονίων.
  • Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν 12χρονο Σχολείο για όλους. Δίχρονη Προσχολική Αγωγή. Αύξηση δαπανών στο 15% του προϋπολογισμού άμεσα!
  • Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών.
  • Κατάργηση όλων των νόμων και υπουργικών αποφάσεων που κόβουν μαθήματα, καταργούν τμήματα και εργασιακά δικαιώματα, επιβάλλουν υποχρεωτικές μετακινήσεις.
  • Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση και Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη για όλους.
  • Κατάργηση του μισθολογίου εξαθλίωσης. Ακώλυτη Μισθολογική Εξέλιξη. Επαναφορά μισθών -συντάξεων.
  • Καμία «αξιολόγηση», καμία σύνδεση μισθού-αξιολόγησης.
  • Καμία σύμπτυξη τμημάτων, συγχώνευση – κατάργηση σχολείου. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια.
  • Διαγραφή του χρέους, γιατί η πληρωμή του δεν αφήνει κανέναν πόρο για τις ανάγκες των εργαζομένων και της νεολαίας.
  • Έξοδο από το ευρώ και την Ε.Ε., γιατί το ευρώ σημαίνει μνημόνια και διάλυση της ελληνικής οικονομίας.
  • Εθνικοποίηση κάτω από εργατικό έλεγχο των βασικών τομέων της οικονομίας και των τραπεζών, γιατί είναι ο μόνος τρόπος για παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας.
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΤΗΛ: 2310265730, e-mail: antepithesi_ekp@hotmail.com