Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

6η ΧΡΟΝΙΑ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ – ΤΑΧΥΔΑΚΤΥΛΟΥΡΓΙΚΗ ΕΞΑΦΑΝΣΗ ΚΕΝΩΝ


6η ΧΡΟΝΙΑ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ – ΤΑΧΥΔΑΚΤΥΛΟΥΡΓΙΚΗ ΕΞΑΦΑΝΣΗ ΚΕΝΩΝ
Η μνημονιακή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το υπουργείο Παιδείας, συνεχίζοντας την πολιτική των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων και στην εκπαίδευση, υλοποιεί τις βασικότερες μνημονιακές δεσμεύσεις, για δραστικές περικοπές δαπανών, προσωπικού και μαθητών. Μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα μετακινηθούν σε επίπεδο Περιφέρειας αλλά και σε ΙΕΚ(μη τυπική εκπαιδευση) ή σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου με βάση την κινητικότητα και ένας σημαντικός αριθμός αναπληρωτών και στην συνέχεια και μόνιμων, θα πεταχτεί στην ανεργία, με βάση την υποτιθέμενη βέλτιστη διαχείριση του ήδη υπάρχοντος προσωπικού.

Ως δια μαγείας «δεν» υπάρχουν ελλείψεις σε εκπ/κούς…

Ο υπουργός Παιδείας Φίλης, ως νέος μαθητευόμενος μάγος κυβέρνησης, Ε.Ε. και ΔΝΤ, με ταχυδακτυλουργικά κόλπα προσπαθεί να εξαφανίσει τα κενά ή να δημιουργήσει και πλεονάσματα εκπαιδευτικών.

Κόλπο 1ο: Μείωση των ωρών διδασκαλίας στα γυμνάσια (από 35 σε 32 εβδομαδιαίως). Κατά μία ώρα μειώνεται η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών σε όλες τις τάξεις, καταργείται το project, ενώ μειώνεται κατά μία ώρα η διδασκαλία της Βιολογίας και της Γεωγραφίας στην Α΄ Γυμνασίου και της Οικιακής Οικονομίας στη Β΄ Γυμνασίου. Εκτιμάται ότι έτσι θα προκύψουν περισσότερες από 2.000 υπεραριθμίες καθηγητών. Αυτό θα επηρεάσει αρνητικά και τις προσλήψεις αναπληρωτών στην ειδική αγωγή αφού πέρσι, από τους 1.500 αναπληρωτές ειδικής αγωγής, οι 1.300 ήταν αυτών των ειδικοτήτων.

Κόλπο 2ο: Από την κατάργηση του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ) στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία θα προκύψουν πάνω από 3.000 υπεραριθμίες εκπαιδευτικών (εξοικονομούνται περίπου 3 εκπ/κοί σε κάθε ένα από τα 1.337 12θέσια δημοτικά ΕΑΕΠ).

Κόλπο 3ο: Στα νηπιαγωγεία, ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία τμήματος αυξάνεται στο διπλάσιο (από 7 σε 14 παιδιά) και τίθενται επιπλέον προϋποθέσεις για την εγγραφή των παιδιών με αποτέλεσμα να καταργηθούν πολλά ολοήμερα τμήματα(πέρσι ήταν 3.546 τμήματα με 55.318 παιδιά) με ότι αυτό σημαίνει όχι μόνο για το χάσιμο των οργανικών θέσεων νηπιαγωγών αλλά για το πρόβλημα που δημιουργείται σε χιλιάδες γονείς.

Κόλπο 4ο: Το υπουργείο στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου προσθέτει 20 λεπτά διαλειμμάτων για να «κερδίσει» εκπαιδευτικούς.

Κόλπο 5ο: Στα νηπιαγωγεία και στα ΕΠΑΛ εάν ένα τμήμα λειτουργήσει (καθώς έχει τον ελάχιστο αριθμό μαθητών) τον Σεπτέμβρη και στην πορεία του σχολικού έτους κάποιοι μαθητές εγκαταλείψουν, το τμήμα θα καταργηθεί για όλους τους μαθητές.

Κόλπο 6ο: Παύει να ισχύει η 3ώρη ανά εβδομάδα μείωση ωραρίου στους καθηγητές Φυσικής και Πληροφορικής, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι εργαστηρίων.

Κόλπο 7ο: Με την τροπολογία για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) μειώνονται τα Τμήματα Ένταξης.

Κόλπο 8ο: Με νέα τροπολογία για την ΕΑΕ, το Υπουργείο προχωρά στην παραπέρα υποβάθμισή της! Σύμφωνα με αυτή θα τοποθετούνται στην ΕΑΕ δάσκαλοι της Γενικής Αγωγής που θα «περισσεύουν». Υποβαθμίζει (στην ουσία καταργεί) τα ειδικά παιδαγωγικά προσόντα που απαιτούνται στην ΕΑΕ, προωθώντας τη διδασκαλία ανεξαρτήτως του πτυχίου του κάθε εκπαιδευτικού. Με τον τρόπο αυτό πετάει στην ανεργία τους αναπληρωτές δασκάλους της ΕΑΕ, πολλοί από τους οποίους δουλεύουν 15 χρόνια ως αναπληρωτές. Καταργεί την έννοια των πτυχίων και τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από αυτά και τα εξισώνει με ολιγόωρα σεμινάρια. Τέλος, η κυβέρνηση επιχειρεί να διαιρέσει τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να τσακίσει τα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών.

Κόλπο 9ο: Παύει η διάθεση 4 ωρών ανά εβδομάδα από το διδακτικό ωράριο των καθηγητών Πληροφορικής για την υποστήριξη εκπαιδευτικών και μαθητών στην εκπόνηση της ερευνητικής τους εργασίας, που αποτελεί υποχρεωτικό μάθημα στο Λύκειο

Κόλπο 10ο: Αλλαγή των όρων δημιουργίας τμημάτων στα ξενόγλωσσα μαθήματα με βάση το επίπεδο γλωσσομάθειας, με αποτέλεσμα την δημιουργία λιγότερων ξενόγλωσσων τμημάτων.

Όργια αυθαιρεσίας και καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων φέρνουν οι εγκύκλιοι του Υπουργείου

Η εγκύκλιος, που έφτασε στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις 24/8 έρχεται με ένα τελεσίγραφο να ολοκληρώσει το σκηνικό, καλώντας τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, και όπου αδυνατούν να συνεδριάσουν τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, να βγάλουν τους λειτουργικά υπεράριθμους, έτσι ώστε στις 2/9 να γίνουν οι μετακινήσεις των «πλεοναζόντων» εκπαιδευτικών! Αυτά χωρίς να είναι γνωστά τα πραγματικά κενά των σχολείων, ώστε να γίνουν οι δηλώσεις των εκπαιδευτικών και δεν τηρείται η σειρά στις τοποθετήσεις (λειτουργικά υπεράριθμοι, διάθεση ΠΥΣΔΕ και συμπλήρωση ωραρίου, αποσπάσεις), με λίγα λόγια ΧΩΡΙΣ ΙΧΝΟΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ.

Με αυτούς τους τρόπους, όπως- όπως και με ότι προσωπικού …τους βρίσκεται εύκαιρο, Κυβέρνηση και Υπουργείο επιχειρούν να εμφανίσουν ότι λειτουργούν τα σχολεία χωρίς ελλείψεις από την πρώτη μέρα, τσακίζοντας και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Δεν πρέπει να τους το επιτρέψουμε– Να καταργηθούν όλες οι εγκύκλιοι που τσακίζουν τα δικαιώματά μας

Δάσκαλοι και καθηγητές να οργανώσουμε ένα πλατύ κίνημα ανυπακοής σε όλες αυτές τις εγκυκλίους και τις υπουργικές αποφάσεις για να μπλοκάρουμε στην πράξη αυτά τα μέτρα. Να οργανώσουμε επιτροπές αγώνα και Γενικές Συνελεύσεις σε κάθε Σύλλογο και ΕΛΜΕ για να πάρει η βάση των εκπαιδευτικών την οργάνωση του αγώνα στα χέρια της. Κοινό συντονισμό δασκάλων – καθηγητών για την άμεση προετοιμασία ενός δυναμικού Αγώνα Διαρκείας, με απεργίες, με μαζικές και μαχητικές διαδηλώσεις, καταλήψεις για να σταματήσουμε τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης.

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 

τηλ: 2310265730 , e-mail: antepithesi_ekp@hotmail.com