Υποψήφιοι για το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΖΑΓΚΛΑΒΑΡΑ ΙΣΑΒΕΛΛΑ
ΚΑΡΠΑΤΣΗΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ
Υποψήφιοι για το ΔΣ της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΕΦΗ
ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΜΕ ΑΓΩΝΕΣ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ:
-Παλιά και Νέα Μνημόνια
-Την Πλήρη Ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης
Με την τρίτη «αξιολόγηση», κυβέρνηση και τρόικα προωθούν την οριστική κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, την κατάργηση κοινωνικών επιδομάτων, την πλήρη εργοδοτική ασυδοσία. Στο δημόσιο, η λυσσασμένη κυβερνητική προσπάθεια να περάσει η αξιολόγηση υπαλλήλων και δομών έχει σκοπό να ανοίξει ο δρόμος για κινητικότητα, άρση της μονιμότητας, μαζικές απολύσεις. Με τον νέο αντι-συνδικαλιστικό νόμο, επιχειρείται να στραγγαλιστεί κάθε δυνατότητα για αντίσταση, καθιστώντας σχεδόν αδύνατη την κήρυξη απεργιών. Στόχος τους είναι να επιβάλουν ένα νέο σύστημα εκμετάλλευσης, με εργαζόμενους-δουλοπάροικους, χωρίς δικαιώματα.
Παρά το νέο “success story” της κυβέρνησης, η κρίση-χρεοκοπία του καπιταλισμού στην Ελλάδα συνεχίζεται και οξύνεται. Το αποδεικνύουν η φτωχοποίηση μεγάλων τμημάτων της ελληνικής κοινωνίας, η μείωση της κατανάλωσης βασικών αγαθών, η τεράστια εξάπλωση της ελαστικής και μαύρης εργασίας. Την ίδια στιγμή, ο κίνδυνος γενικευμένων πολεμικών συγκρούσεων έρχεται όλο και πιο κοντά. Η εγκληματική κυβερνητική πολιτική της πρόσδεσης στον αμερικάνικο ιμπεριαλισμό εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους, ακόμα και αποθήκευση πυρηνικών όπλων (βάση Αράξου).
Με τα τερατώδη πρωτογενή πλεονάσματα που έχει υπογράψει η κυβέρνηση (3,5% του ΑΕΠ για την πενταετία 2018-2022) και την εφαρμογή του «κόφτη» είναι αδύνατο να διατηρηθεί το όποιο επίπεδο μισθών, συντάξεων, δαπανών για υγεία-παιδεία. Άμεσο αποτέλεσμα είναι οι μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί και η διαρκής προσπάθεια να καλυφθούν τα τεράστια κενά με κόψιμο τμημάτων, διδακτικών ωρών και εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ, έκλεισαν εκατοντάδες τμήματα σε όλη τη χώρα, καταδικάζοντας τους συναδέλφους σε εργασιακή περιπλάνηση και τους μαθητές σε μετακίνηση πολλών χιλιομέτρων ή εγκατάλειψη της ειδικότητας που επιθυμούν. Παράλληλα, η εφαρμογή της μαθητείας μετατρέπει το σχολείο σε γραφείο ενοικιάσεως εργαζομένων και διαλύει τα εργασιακά δικαιώματα της νεολαίας, παρέχοντας φθηνό εργατικό δυναμικό στους εργοδότες και επιτρέποντας στο δημόσιο να καλύπτει κενά χωρίς να κάνει μόνιμους διορισμούς.
Τα χειρότερα έρχονται με το επικείμενο νομοσχέδιο για το «Νέο» Λύκειο
Οι Πανελλαδικές, που υποτίθεται ότι θα καταργούνταν, μετονομάζονται σε «Κεντρικά Οργανωμένες Εξετάσεις» (ΚΟΕ). Εκτός από τις ΚΟΕ του Ιουνίου, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια θα μετρούν η προφορική βαθμολογία, διαγωνίσματα στο τέλος Ιανουαρίου και εκτενείς εργασίες, σε κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Τα δύο τελευταία θα βαθμολογούνται από εξωτερικούς αξιολογητές (καθηγητές από άλλα σχολεία). Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα εξεταστικό κάτεργο, σχεδιασμένο να αποκλείσει ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών. Για τη Β’ τάξη προβλέπεται ένα ωρολόγιο πρόγραμμα αχταρμάς, με πολλά μαθήματα επιλογής, που θα οδηγήσει σε διαίρεση και συγκρούσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών για το ποιος θα διατηρήσει το μάθημά του και το ωράριό του. Η Γ’ τάξη θα είναι καθαρά φροντιστηριακού τύπου, με εξάωρα μαθήματα, ουσιαστικά προπαρασκευαστική για την τριτοβάθμια. Ελαττώνεται ο αριθμός των μαθημάτων, εξαφανίζονται ειδικότητες εκπαιδευτικών και χάνονται οργανικές θέσεις, αφού: στη Β’ Λυκείου τα 18 μαθήματα με 35 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα μειώνονται σε 10 και θα διδάσκονται σε 34 ώρες, ενώ στη Γ’ Λυκείου τα 15 μαθήματα γίνονται 7 και οι 32 ώρες την εβδομάδα μειώνονται σε 29. Έτσι το υπουργείο δημιουργεί εκρηκτικά πλεονάσματα, που θα οδηγήσουν σε υποχρεωτικές μετακινήσεις, διαλύοντας τα εργασιακά μας δικαιώματα και ανοίγοντας το δρόμο, αργά ή γρήγορα, για απολύσεις μονίμων.
Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας
Αποτελεί ένα ακόμα πιο σκληρό χτύπημα στα εργασιακά μας δικαιώματα, που ουσιαστικά καταργεί τα πτυχία των καθηγητικών σχολών, πετάει στα αζήτητα αναπληρωτές και αδιόριστους συναδέλφους και πολύ σύντομα θα θέσει υπό αμφισβήτηση και το δικαίωμα των μονίμων εκπαιδευτικών να διδάσκουν στο δημόσιο σχολείο.
Αυτονομία Σχολικής Μονάδας - Αξιολόγηση
Το «νέο» σχολείο, σύμφωνο με τις κατευθύνσεις ΕΕ και ΟΟΣΑ, θα είναι «αποκεντρωμένο» και «αυτόνομο» οικονομικά και παιδαγωγικά, δηλαδή απόλυτα εξαρτημένο από τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες της περιοχής του. Οι συνέπειες για τους μαθητές φτωχών περιοχών θα είναι τραγικές. Το σχολείο θα λειτουργεί σαν επιχείρηση, υποχρεωμένο να βρίσκει «πόρους» για την επιβίωσή του, δηλαδή χορηγούς και δίδακτρα, και να προσελκύει τους μαθητές-πελάτες (εκπαιδευτικό κουπόνι). Σε αυτά τα πλαίσια θα έρθει και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας, που βαφτίζεται «αποτίμηση» από το υπουργείο και θα επιβληθεί από τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, μια νέα δομή, που στοχεύει στον ασφυκτικό έλεγχο των σχολείων, ώστε να εξασφαλιστεί η εφαρμογή των κατευθύνσεων ΕΕ-ΟΟΣΑ. Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στη συνέχεια, θα αφορά το κατά πόσο εφαρμόζουμε αυτές τις πολιτικές ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου και τις νεοφιλελεύθερες μεταρρυθμίσεις.
Η κατάσταση αυτή δεν αντιμετωπίζεται με τις πολιτικές των παρατάξεων που κυριαρχούν στο συνδικαλιστικό (σκ) κίνημα των εκπαιδευτικών.
Οι παρατάξεις του παλιού και νέου κυβερνητικού και μνημονιακού συνδικαλισμού (ΔΑΚΕ/ΝΔ, ΣΥΝΕΚ/ΣΥΡΙΖΑ, ΠΕΚ/ΠΑΣΟΚ), σε αγαστή συνεργασία στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να αδρανοποιήσουν σωματεία και ομοσπονδίες, βάζοντας πλάτη για να περάσουν τα μνημονιακά μέτρα. Το ΠΑΜΕ (ΚΚΕ) συνεχίζει τη διασπαστική πολιτική των χωριστών κινητοποιήσεων και δεν κάνει το παραμικρό για την ουσιαστική οργάνωση των συναδέλφων και των αγώνων. Επιχειρεί να εμφανιστεί ως η μόνη δύναμη, γι' αυτό εξαπολύει συκοφαντικές επιθέσεις ενάντια σε αγωνιστές, άλλες αριστερές παρατάξεις και σωματεία που δεν ελέγχει. Η Αριστερή Ριζοσπαστική Ενότητα (ΛΑΕ) επαναφέρει την αποτυχημένη συνταγή της δήθεν «ενότητας της αριστεράς», που οδήγησε στην προδοσία του ΣΥΡΙΖΑ, και εξακολουθεί να καλλιεργεί αυταπάτες ότι η λύση θα έρθει μέσα από τις εκλογές και τη δημιουργία μιας «πραγματικά αριστερής κυβέρνησης». Οι Παρεμβάσεις, παρά τη συμβολή τους στους αγώνες, φέρουν κι αυτές βαρύτατες ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση του σκ των εκπαιδευτικών. Δεν είχαν και δεν έχουν καμία πολιτική αντιμετώπισης της γάγγραινας του γραφειοκρατικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού, επιμένουν στη χρεοκοπημένη τακτική της «πίεσης» προς τις ηγεσίες των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ να κηρύξουν και να οργανώσουν απεργίες και κινητοποιήσεις. Εστιάζουν στην ενίσχυσή τους στα ΔΣ των σωματείων, υποβαθμίζοντας την αναγκαιότητα συγκρότησης επιτροπών αγώνα, που σπάνε την αδράνεια που επιβάλλουν οι ξεπουλημένες συνδικαλιστικές ηγεσίες και επιτρέπουν το πέρασμα των αγώνων στα χέρια των εκπαιδευτικών.
Συναδέλφισσες-οι, ο αγώνας για την αντιμετώπιση της βαρβαρότητας που βιώνουμε αλλά και για μια νικηφόρα αντεπίθεση απαιτεί από όλους μας να καταπιαστούμε επίμονα και αποφασιστικά με την ανασυγκρότηση του σκ στην εκπ/ση και την επίλυση των προβλημάτων του. Η Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών καλεί να προωθήσουμε ένα σχέδιο ανασυγκρότησης των σωματείων μας με στόχο την ενεργοποίηση όλο και περισσότερων συναδέλφων και τη δημιουργία Επιτροπών Αγώνα και Απεργιακών Επιτροπών, με καθήκοντα την ενημέρωση των συναδέλφων, τη στήριξη των Γενικών Συνελεύσεων, την αποτελεσματική προετοιμασία και περιφρούρηση των απεργιών. Μόνο έτσι μπορούμε να προετοιμάσουμε μαζικές και ριζοσπαστικές κινητοποιήσεις, που θα κλιμακώνονται και θα συντονίζονται με όσους εργαζόμενους κινητοποιούνται ενάντια στα Μνημόνια, και να οικοδομήσουμε ένα Πανεκπαιδευτικό Μέτωπο με γονείς-μαθητές-φοιτητές-εργαζόμενους για τη σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης.
Παλεύουμε για:
-Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν 12χρονο Σχολείο για όλους. Δίχρονη Προσχολική Αγωγή.
-Όχι στο «Νέο» Λύκειο.
-Αύξηση δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ άμεσα!
-Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών. Επαναφορά ωραρίου. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών-ωρομισθίων.
-Κατάργηση όλων των νόμων και υπουργικών αποφάσεων που κόβουν μαθήματα, καταργούν τμήματα και εργασιακά δικαιώματα, επιβάλλουν υποχρεωτικές μετακινήσεις.
-Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση και Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη για όλους. Πλήρη σύνταξη, ίση με τον τελευταίο μισθό στα 30 χρόνια υπηρεσίας, ή στα 55 για τις γυναίκες και στα 60 για τους άνδρες. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων.
-Κατάργηση του «νέου» μισθολογίου. Ακώλυτη Μισθολογική Εξέλιξη. Επαναφορά μισθών-συντάξεων στα προ μνημονίων επίπεδα.
-Καμία «αξιολόγηση» = απολύσεις. Καμία σύνδεση μισθού-αξιολόγησης. Όχι στην Αυτονομία της Σχολικής Μονάδας.
-Καμία σύμπτυξη τμημάτων, συγχώνευση – κατάργηση σχολείου. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια.
-Διαγραφή του χρέους, γιατί η πληρωμή του δεν αφήνει πόρους για τις ανάγκες της κοινωνίας
-Έξοδο από το ευρώ και την Ε.Ε, γιατί ευρώ σημαίνει διάλυση της ελληνικής οικονομίας.
-Εθνικοποίηση κάτω από εργατικό έλεγχο των βασικών τομέων της οικονομίας και των τραπεζών, γιατί είναι ο μόνος τρόπος για παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας.
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
τηλ: 2310265730 , e-mail: antepithesi_ekp@hotmail.com