ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
για την
«ΕΦΑΡΜΟΓΗ»
ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ
ΑΓΩΓΗΣ
Το
Υπουργείο Παιδείας με Κοινή Υπουργική
Απόφαση όρισε τους μόλις 184 δήμους, στους
οποίους θα «εφαρμοστεί» η Δίχρονη
Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για το
σχολικό έτος 2018-2019. Πέρα από τον πολύ
μικρό αριθμό τους, οι Δήμοι αυτοί είναι
μικροί σε πληθυσμό, ενώ σε αυτούς τους
Δήμους σχεδόν όλα τα προνήπια φοιτούσαν
ήδη στα δημόσια νηπιαγωγεία. Από την
άλλη, η κυβέρνηση επικαλέστηκε τη
συμφωνία των δημάρχων για την εφαρμογή
της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής
Αγωγής και έτσι δεν προχώρησε την
εφαρμογή της εκεί που οι δήμαρχοι
διαφωνούσαν. Αποδείχθηκε έτσι ότι η
κυβέρνηση εμπαίζει εκπαιδευτικούς και
γονείς, ότι η νομοθέτηση της Δίχρονης
Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής είναι
κενό γράμμα και ότι η ιδιωτικοποίηση
της δημόσιας εκπαίδευσης με την υπαγωγή
των νηπιαγωγείων, που ζητά η ΚΕΔΕ, δεν
βρίσκει την κυβέρνηση καθόλου αντίθετη.
Δεν
θα μπορούσαν να είναι αλλιώς τα πράγματα,
καθώς η κυβέρνηση συνδέει την εφαρμογή
της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής
Αγωγής με τα μνημόνια και τη δημοσιονομική
στενότητα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η
αύξηση των δαπανών για κτίρια, λειτουργικά
έξοδα και προσλήψεις προσωπικού
αποκλείεται. Παράλληλα, το ίδιο το
Υπουργείο προωθεί την ιδιωτικοποίηση
της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης και με
το νομοσχέδιο για την αυτοαξιολόγηση
και αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η
ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Δωρεάν
Ενιαίας Εκπαίδευσης είναι η κοινή γραμμή
στην πολιτική του Υπουργείου, της έκθεσης
του ΟΟΣΑ, των πορισμάτων του «εθνικού
διαλόγου», των θέσεων της Ν.Δ. και του
Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων. Σε αυτή
την κατεύθυνση και η ΚΕΔΕ ζητά την
υπαγωγή των νηπιαγωγείων και συνολικά
της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στους
δήμους. Αυτή την πολιτική εφαρμόζει το
Υπουργείο και κανέναν δεν πρέπει να
ξεγελάσουν τα άθλια ψέματά του.
Η
προώθηση του «εκπαιδευτικού κουπονιού»,
της κατηγοριοποίησης των σχολικών
μονάδων, της «επιλογής» σχολείου από
το γονιό-πελάτη, της «αποκέντρωσης» με
την υπαγωγή των σχολείων στους Δήμους
κινούνται στην κατεύθυνση της
ιδιωτικοποίησης της Εκπαίδευσης.
Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές μέσα από
ένα Πανεκπαιδευτικό Μέτωπο πρέπει να
αποκρούσουμε αυτή την επίθεση. Να
παλέψουμε για την άμεση και καθολική
εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής
Προσχολικής Αγωγής, για 12χρονη Δημόσια
Δωρεάν Ενιαία Εκπαίδευση για όλα τα
παιδιά, με ταυτόχρονη αύξηση των δαπανών
για την παιδεία.
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ
των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ