ΝΑ
ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΛΑΙΜΗΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Δε
θα βάλουν σε καραντίνα τη δημόσια παιδεία
και τα εργασιακά μας δικαιώματα
Εν μέσω καραντίνας, κλειστών
σχολείων-πανεπιστημίων και διακοπών
του Πάσχα το Υπουργείο Παιδείας καταθέτει
πολυνομοσχέδιο – λαιμητόμο για τα
εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών,
για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών
και των φοιτητών και για τον δημόσιο
και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Κυβέρνηση και υπουργείο εκμεταλλεύονται
την καραντίνα για να προλάβουν στα
μουλωχτά να περάσουν νομοσχέδια, που
είχαν αποφασίσει να ψηφίσουν και πριν
τον κορονοϊό, και γνώριζαν ότι προκαλούν
τις σφοδρές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής
κοινότητας. Με περίσσιο πολιτικό
αμοραλισμό, θεωρούν ότι τώρα είναι η
περίοδος που θα έχουν τις λιγότερες
αντιδράσεις από μαθητές, γονείς, φοιτητές
και εκπαιδευτικούς και για αυτό
επιτίθενται.
Όπως είχαμε επισημάνει, από την αρχή
της καραντίνας και της αντιδημοκρατικής
απαγόρευσης κυκλοφορίας, στόχος των
μέτρων τους δεν ήταν μόνο η υγειονομική
προστασία του πληθυσμού αλλά κυρίως τα
εργατικά και δημοκρατικά δικαιώματα
και κατακτήσεις των εργαζομένων και
της νεολαίας. Επιχειρούν να ολοκληρώσουν
τα μνημόνια και την άγρια νεοφιλελεύθερη
επίθεσή τους. Όπως και στους εργαζόμενους
στον ιδιωτικό τομέα έτσι και στη δημόσια
εκπαίδευση βρήκαν έναν ακόμα τρόπο
προκειμένου να φορτώσουν στις πλάτες
των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των
φοιτητών τις επιπτώσεις της προϋπάρχουσας
οικονομικής κρίσης που επιδεινώθηκε
από τον κορονοϊό.
Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει:
1) Αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
με μείωση εισακτέων και μεταγραφών,
βάση του 10, μείωση των ομάδων προσανατολισμού
από 4 σε 3,
2) Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων σε
όλες τις τάξεις του Λυκείου(που είχε
εφαρμοστεί το 2013-14, με οδυνηρά για
μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς
αποτελέσματα),
3) Βάση του 10 και αύξηση των γραπτώς
εξεταζόμενων μαθημάτων για τις προαγωγικές
εξετάσεις όλων των τάξεων του Γυμνασίου
και του Λυκείου,
4) Επαναφορά σκληρών αυταρχικών μέτρων
(πολυήμερων αποβολών και αναγραφή της
διαγωγής στα απολυτήρια) για τους
μαθητές,
5) Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση
σχολικών μονάδων από το Σεπτέμβριο του
2020 με βάση και τις επιδόσεις των μαθητών
και με στόχο την κατηγοριοποίησή των
σχολείων,
6) Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από το
σχολικό έτος 2021-22, βάσει επερχόμενου
ΠΔ,
7) Ποινές διετούς και τριετούς αποκλεισμού
για τους αναπληρωτές που αδυνατούν να
αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία!,
8) Καθιέρωση στα ημερήσια ΕΠΑΛ ηλικιακού
ορίου στα 17 χρόνια στις εγγραφές, που
θα οδηγήσει σε τρομακτική συρρίκνωση
του μαθητικού πληθυσμού στα ΕΠΑΛ (το
33% των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι άνω των 17
ετών),
9) Πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυση νέων
Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων
(αυξάνονται τα πρότυπα – σχολεία
αριστείας και θεσμοθετούνται περισσότερες
εξετάσεις εισαγωγής για τους μαθητές
και σκληρή αξιολόγηση χωρίς οργανικές
θέσεις για τους εκπαιδευτικούς),
10) Αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο
της εκπαίδευσης με νέες θεματικές
ενότητες και «εργαστήρια δεξιοτήτων»
στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο,
11) Αύξηση του
αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στα
δημοτικά σε 26,
12) Ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων στα
Πανεπιστήμια με δίδακτρα κ.ά.
Βασικοί στόχοι του υπουργείου είναι να
εντείνει τους ταξικούς φραγμούς για τα
παιδιά της εργατικής τάξης και των
φτωχών λαϊκών στρωμάτων, να εξοικονομήσει
προσωπικό, να απαλλάξει όσο το δυνατό
περισσότερο το κράτος από τις δαπάνες
για την παιδεία και να ανοίξει μια
τεράστια αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών
για τους ιδιώτες. Έτσι ένα πολύ μεγάλο
ποσοστό των μαθητών θα πεταχτεί εκτός
Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου
(όπως άλλωστε ζητούν Ε.Ε., ΟΟΣΑ και ΣΕΒ)
για να κατευθυνθεί προς μεταγυμνασιακές
σχολές φτηνής κατάρτισης και μαθητείας(που
είναι υπό ίδρυση) ή να οδηγηθεί στην
πλήρη εγκατάλειψη του σχολείου.
Το πολυνομοσχέδιο διατηρεί και
επεκτείνει τον ν. 4547. Στην αρχή του
σχολικού έτους και το αργότερο μέχρι
15/10 θα συντάσσεται ο προγραμματισμός
της σχολικής μονάδας με τη συμμετοχή
του Σχολικού Συμβουλίου (εκπροσώπων
της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, γονέων). Όσο
για τα θέματα που αφορούν τον προγραμματισμό
αναφέρει: «Στους τομείς αυτούς
συγκαταλέγονται, εκτός εκείνων που
εμφανώς και αμέσως συμβάλλουν στην
αξιολόγηση και τελικώς στη βελτίωση
του εκπαιδευτικού – διδακτικού έργου
και άλλοι σημαντικοί τομείς της
εκπαιδευτικής λειτουργίας της σχολικής
μονάδας, όπως το ψυχολογικό κλίμα του
σχολείου, ο βαθμός συνεργασίας των
εκπαιδευτικών σε διδακτικά και παιδαγωγικά
ζητήματα, ο τρόπος αξιοποίησης των
εκπαιδευτικών πόρων και των υποδομών
που διαθέτει το σχολείο, η σχολική ζωή,
η φοίτηση, οι επιδόσεις των μαθητών, οι
απουσίες και η σχολική διαρροή, οι
σχέσεις μεταξύ των μαθητών, καθώς και
οι σχέσεις του σχολείου με τους γονείς
και τους τοπικούς φορείς». Ο προγραμματισμός
αυτός θα ελέγχεται στην εκτέλεσή του
με συνεχείς συνεδριάσεις του συλλόγου
Διδασκόντων στη διάρκεια του έτους. Στο
τέλος του σχολικού έτους συντάσσεται
έκθεση αποτίμησης, που θα αναρτάται
στις βασικές της γραμμές στην ιστοσελίδα
του σχολείου καθώς και «στο σύνολό της
σε ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή, την
ανάπτυξη και λειτουργία της οποίας
αναλαμβάνει το Ι.Ε.Π. και στην οποία
έχουν πρόσβαση τα εμπλεκόμενα στελέχη
της εκπαιδευτικής ιεραρχίας, το Ι.Ε.Π.
και η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας
στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.).» Τέλος αυτή
η τελευταία θα προβαίνει στην εξωτερική
αξιολόγηση και θα προτείνει μέτρα. Με
την αξιολόγηση των σχολείων επιδιώκει
τη δημιουργία αυτόνομων οικονομικά,
διοικητικά και σε επίπεδο αναλυτικών
προγραμμάτων σχολικών μονάδων, που θα
λειτουργούν σαν επιχειρήσεις, θα βρίσκουν
«πόρους» για την επιβίωσή τους (χορηγούς,
δίδακτρα κ.ά.) και θα προσελκύουν
μαθητές-πελάτες (εκπαιδευτικό κουπόνι).
Στόχος η κατηγοριοποίηση των σχολικών
μονάδων, η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας
εκπαίδευσης και η απαλλαγή του κράτους
από τη συνταγματικά κατοχυρωμένη
υποχρέωση να παρέχει δημόσια δωρεάν
και ενιαία εκπαίδευση
Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
θα αφορά το κατά πόσον εφαρμόζουμε αυτές
τις πολιτικές ιδιωτικοποίησης, που σε
συνδυασμό με όλα τα μέτρα εξοικονόμησης
προσωπικού και περικοπής οργανικών
θέσεων θα οδηγήσουν σε εκπαιδευτικούς
λάστιχο(σε 3-4 σχολεία) και εν τέλει σε
απολύσεις. Τέλος, οι αλλαγές στο
περιεχόμενο της εκπαίδευσης έχουν ως
στόχο την αντικατάσταση της μετάδοσης
στέρεης επιστημονικής γνώσης με χρηστικές
δεξιότητες.
-
Να ΑΠΟΣΥΡθΕΙ τώρα το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο - λαιμητόμος
-
Καλούμε ΟΛΜΕ – ΔΟΕ να κηρύξουν τώρα Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, συντασσόμενες με τις αποφάσεις των 77 εκπαιδευτικών σωματείων.
Τηρώντας όλα
τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας
καλούμε εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές
και μαθητές σε:
Συγκέντρωση
διαμαρτυρίας
Πέμπτη 30/4 στις
12:00 στο Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ
των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ