ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΛΑΙΜΗΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Συμμετέχουμε μαζικά και μαχητικά στo πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Πέμπτη 4/6, Άγαλμα Βενιζέλου, 1:30μ.μ.
–
Στα
πλαίσια της επιδείνωσης, λόγω πανδημίας, της προϋπάρχουσας οικονομικής
κρίσης η κυβέρνηση επιχειρεί άγρια νεοφιλελεύθερη επίθεση στη Δημόσια
Δωρεάν Εκπαίδευση με: 1) το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία (κατατέθηκε
στη Βουλή την Πέμπτη 28/5) και 2) την τροπολογία για τη νομιμοποίηση της
εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» ως κανονική εκπαίδευση και τη ζωντανή
αναμετάδοση των μαθημάτων μέσα από την τάξη. Η τροπολογία θα
χρησιμοποιηθεί: α) για τον έλεγχο και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,
β) για να επιβληθούν μέτρα περικοπών δαπανών αφού θα οδηγήσει σε
κλείσιμο σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές, σε συγχωνεύσεις τμημάτων,
σε απολύσεις αναπληρωτών και σε υπεραριθμίες, διαθεσιμότητες και εντέλει
σε απολύσεις μόνιμων και γ) για να διαλύσει και να ακυρώσει την ίδια
την εκπαιδευτική διαδικασία, κάθε ουσιαστική επικοινωνία και
αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού-μαθητή, που είναι θεμελιώδης για τη μετάδοση
της γνώσης.
Η αξιολόγηση είναι η καρδιά της νεοφιλελεύθερης επίθεσης στη Δημόσια Εκπ/ση!
Στο τελικό
πολυνομοσχέδιο διατηρούνται όλες οι αντιεκπαιδευτικές διατάξεις, εκτός
από το ηλιακό όριο των 17 ετών για τα ΕΠΑΛ (θα οδηγούσε σε συρρίκνωση
μαθητικού δυναμικού κατά 33%) το οποίο θα επανεξεταστεί μέσα στο
καλοκαίρι όταν θα κατατεθεί συνολικό νομοσχέδιο για την Τεχνική
Εκπαίδευση. Πέρα από τα μέτρα περικοπών, έντασης των ταξικών φραγμών και
διάλυσης της στέρεας και επιστημονικής ολόπλευρης μόρφωσης (αύξηση των
μαθητών σε 25 για Νηπιαγωγείο και Δημοτικό, αύξηση των εξεταζόμενων
μαθημάτων με βάση προαγωγής το 10 για Γυμνάσιο και Λύκειο, τράπεζα
θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, μείωση μετεγγραφών και εισακτέων
στα ΑΕΙ και βάση του 10, επαναφορά της διαγωγής και αύξηση ποινών για
τους μαθητές, νέες θεματικές από το Νηπιαγωγείο ως το Γυμνάσιο με
εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων», ποινές 2ετούς αποκλεισμού για τους
αναπληρωτές, ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα στα δημόσια
πανεπιστήμια, ορισμός 2 εκπαιδευτικών ως «συμβούλων σχολικής ζωής» που
θα καλύψουν τις αναγκαίες προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών
λειτουργών, επαναφέρει δριμύτερη την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση
σχολείων, καθώς και την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Προβλέπει
τη δημιουργία μιας ξεχωριστής ελίτ Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων,
ως σχολεία των «αρίστων». Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται
μέσα από ένα αυταρχικό, σκληρό και τιμωρητικό σύστημα που θα
χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια ως προπομπός της αξιολόγησης σε όλους τους
εκπαιδευτικούς.
Όλα αυτά
σε συνδυασμό με την πρόβλεψη για σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού της
σχολικής μονάδας (σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και εκπρόσωπο του
Δήμου) και με τη φημολογούμενη μεταφορά των σχολείων στους Δήμους
οδηγούν στην κατηγοριοποίηση και την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Το
σχολείο θα λειτουργεί ως επιχείρηση, υποχρεωμένο να
βρίσκει «πόρους» για την επιβίωσή του, δηλαδή χορηγούς και δίδακτρα, και
να προσελκύει τους μαθητές-πελάτες (εκπαιδευτικό κουπόνι). Έτσι η
κυβέρνηση (με βάση τις επιταγές των ΟΟΣΑ, Ε.Ε., ΣΕΒ) θα πετύχει την
πλήρη ιδιωτικοποίηση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
Οι ηγεσίες των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ υποσκάπτουν τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών
Οι
παρατάξεις του νέου και παλιού κυβερνητικού συνδικαλισμού στη ΔΟΕ (ΔΑΚΕ,
ΕΡΑ, ΔΗΣΥ) δεν κάλεσαν Γενικές Συνελεύσεις (ΓΣ). Στη δε ΟΛΜΕ
αρνήθηκαν(ΔΑΚΕ- ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ) να καλέσουν έγκαιρα ΓΣ. Τελικά στην ΟΛΜΕ
όρισαν ΓΣ των ΕΛΜΕ από 20 έως 29 Μάη και ΓΣ των προέδρων τον Ιούνη,
χωρίς ακριβή μέρα στην αρχή και μετά την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου
στη Βουλή (28/5) την όρισαν για 6 Ιούνη!! Μόνο όταν πιέστηκαν από τα
μεγάλα πανεκπαιδευτικά μεσημεριανά συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις, που
έγιναν με πρωτοβουλία των πρωτοβάθμιων σωματείων (ΕΛΜΕ- ΣΕΠΕ), και
φάνηκε ότι η αγανάκτηση και η οργή των εκπαιδευτικών πήρε το δρόμο του
αγώνα, αναγκάστηκαν να βάλουν τις ΓΣ και να προτείνουν και ένα
απογευματινό συλλαλητήριο. Ακόμα δεν έχουν προκηρύξει απεργία – αποχή
από την τροπολογία για την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση», πράγμα που
αποφάσισε η ΑΔΕΔΥ. Ταυτόχρονα προσπαθούν με νύχια και δόντια να
μπλοκάρουν την υλοποίηση της απεργίας – αποχής, αφού ΔΑΚΕ-ΠΕΚ (ΟΛΜΕ)
αντιτίθενται σε πρακτικό συλλόγου για την απεργία-αποχή και το
αντίστοιχο πρακτικό της ΔΟΕ δεν καλύπτει το σύνολο της τροπολογίας αλλά
μόνο την άρνηση τοποθέτησης κάμερας μέσα στην τάξη. Το «σχέδιο αγώνα»
τους είναι ένα συλλαλητήριο στις 1/6, μία 24ωρη στην ΟΛΜΕ και στην ΔΟΕ
δύο τρίωρες στάσεις μία από ΔΟΕ και μια από τους ΣΕΠΕ στις 9/6 με
πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα (μία μέρα πριν την ψήφιση του
πολυνομοσχεδίου) και απογευματινό συλλαλητήριο και συναυλία 10/6 τη μέρα
ψήφισης!!! Με λίγα λόγια βάζουν πλάτες για να περάσει η πολιτική της
κυβέρνησης, είτε γιατί βρίσκουν ότι υπάρχουν πολλά θετικά στοιχεία
(ΔΑΚΕ), είτε γιατί διαφωνούν μόνο με επιμέρους πλευρές τους
(ΠΕΚ-ΔΗΣΥ,ΕΡΣ – ΣΥΝΕΚ).
Από κοντά και οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ…
Δεν
δέχθηκαν έγκαιρα την πραγματοποίηση Γ.Σ. και πρότειναν «ανοικτά»
διοικητικά συμβούλια σε αυλές σχολείων, δεν συμμετείχαν σε όλα τα
συλλαλητήρια (πχ 8/5) ή προσπάθησαν να μπλοκάρουν την οργάνωση και την
πραγματοποίησή τους (27/5 στη Θεσσαλονίκη προσπάθησαν σε συνεργασία με
τη ΔΑΚΕ και κατά τόπους με τις ΣΥΝΕΚ να τη μετατρέψουν τελευταία στιγμή
σε συναυλία επίσης δεν στηρίζουν τα συλλαλητήρια στη 1/6 με πρόσχημα ότι
δεν προλαβαίνουν να τα προετοιμάσουν). Η στήριξη του ΠΑΜΕ στην εξ
αποστάσεως «εκπαίδευσης» και μέσα από τις πλατφόρμες του υπουργείου από
την αρχή της καραντίνας μέχρι και σήμερα έστρωσε το δρόμο στην κυβέρνηση
για να φέρει την τροπολογία για τις κάμερες. Το ΠΑΜΕ καταψηφίζει
προτάσεις σε ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ που συνδέουν τις κάμερες με την αξιολόγηση και
αρνείται να εκδώσουν τα σωματεία κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς να μη
συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» όταν βρίσκονται σε νόμιμες
άδειες και φυσικά σε όσους εργάζονται κανονικά στα σχολεία, αφού αυτό
σημαίνει αύξηση ωραρίου.
Οι εκπαιδευτικοί να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας
Μόνο έτσι
μπορούν να δημιουργηθούν προϋποθέσεις νίκης των αγώνων μας για τη
σωτηρία του δημόσιου σχολείου, των μορφωτικών δικαιωμάτων της νεολαίας
και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Μαζική συμμετοχή στις
ΓΣ και στις κινητοποιήσεις. Συγκρότηση Επιτροπών Αγώνα για την οργάνωση
ενός πολύμορφου αγώνα διαρκείας με:
Συλλαλητήρια στις 1 και 4 Ιουνίου,
48ωρη απεργία 9-10/6 και αποκλεισμό της Βουλής.
Αμέσως μετά νέες ΓΣ που θα καθορίζουν τα επόμενα βήματα για έναν ανυποχώρητο αγώνα διαρκείας μέχρι να αποσυρθεί το νομοσχέδιο.
- Να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο – λαιμητόμος
- Να καταργηθεί η κατάπτυστη τροπολογία και η εφαρμοστική Υ.Α. – Όχι στις κάμερες παρακολούθησης, την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» και την αξιολόγηση. Αρνούμαστε την εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση, τη ζωντανή ή μαγνητοσκοπημένη αναμετάδοση μαθημάτων στους συλλόγους διδασκόντων με βάση την απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ.
- Καλούμε ΟΛΜΕ – ΔΟΕ να κηρύξουν τώρα Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, συντασσόμενες με τις αποφάσεις των 77 εκπαιδευτικών σωματείων. Να συγκροτηθούν επιτροπές αγώνα που από το Σεπτέμβρη θα την οργανώσουν.
- Μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων.
Η
πραγματικότητα των τμημάτων με 15 μαθητές λόγω της πανδημίας ανέδειξε
αυτό που χρόνια ζητά το εκπαιδευτικό κίνημα όχι μόνο για λόγους
υγειονομικούς αλλά για λόγους ποιοτικής μόρφωσης της νεολαίας και για
λόγους άμβλυνσης των ταξικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση.
- Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν 12χρονο Σχολείο για όλους. Δίχρονη Προσχολική Αγωγή
- 15% του προϋπολογισμού για την Παιδεία.
- Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.
- Κανένα κλείσιμο τμήματος, καμία συγχώνευση – κατάργηση σχολείου. 15μαθητές στο τμήμα.