Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΝΙΑΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


ΟΛΟΙ στη ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ του Ζ΄ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΤΡΙΤΗ 5 ΙΟΥΝΗ , 8:30πμ, 3ο Δ/Σ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ

ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΝΙΑΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Συνάδελφοι, -ισσες
Η λεγόμενη «4η αξιολόγηση» φέρνει νέα, σκληρότατα μέτρα που αφορούν το σκληρό πυρήνα των δικαιωμάτων των εργαζόμενων και της νεολαίας. Από την άλλη η προπαγάνδα της άθλιας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για «καθαρή έξοδο» από τα μνημόνια στο τέλος Αυγούστου του 2018 έχει ως στόχο να παρουσιάσει μια ειδυλλιακή εικόνα της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής κατάστασης της ελληνικής κοινωνίας. Να αποκρύψει ότι μετά το τυπικό «τέλος» του 3ου μνημονίου, υπάρχουν τα δυο σκληρότατα μέτρα (το λεγόμενο 4ο μνημόνιο) που έχουν ήδη ψηφιστεί για το 2019 και 2020: η μείωση του αφορολόγητου στα 5.700 ευρώ και η μείωση των συντάξεων. Επιπλέον, τα αιμοσταγή πλεονάσματα και η εποπτεία θα συνεχιστεί μέχρι το 2060.

Στην πραγματικότητα όχι μόνο «έξοδος» από τα μνημόνια δεν θα υπάρξει, αλλά απαιτούνται διαρκή μέτρα όλο και μεγαλύτερης βαρβαρότητας. Η ουσιαστική κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και η προώθηση της πλήρους εργοδοτικής ασυδοσίας ανοίγουν το δρόμο να εδραιωθεί και να επεκταθεί ένας νέος τύπος εργαζόμενου που δεν θα του αναγνωρίζεται κανένα δικαίωμα δηλ. ένας σύγχρονος δουλοπάροικος. Οι εξελίξεις αυτές  ανοίγουν το δρόμο και για ανάλογα μέτρα στο δημόσιο, με αξιολόγηση,  κινητικότητα, άρση της μονιμότητας, μαζικές απολύσεις, συντριβή των δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας των εργαζομένων.
Παράλληλα, επιχειρείται να καταργηθούν τα στοιχειώδη συνδικαλιστικά και δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες των εργαζομένων. Ήδη το δικαίωμα στην απεργία έχει δεχθεί ένα σημαντικό χτύπημα, αφού πλέον απαιτείται η παρουσία του 50%+1 των οικονομικά τακτοποιημένων μελών για να παρθεί απόφαση για απεργία. Επιχειρείται να στραγγαλιστεί κάθε δυνατότητα για αντίσταση, καθιστώντας σχεδόν αδύνατη την κήρυξη απεργιών και αφαιρώντας κάθε είδους συνδικαλιστικό δικαίωμα.
Σαν να μην έφτανε ο πόλεμος που κήρυξε η κυβέρνηση στους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, η κυβέρνηση προσδέθηκε και στα πολεμοκάπηλα σχέδια των ΗΠΑ στην περιοχή, δίνοντας γη και ύδωρ (βάσεις, νέοι γύροι εξοπλισμών, συμμετοχή στον άξονα Ισραήλ-Αιγύπτου) που μαζί με την ένταση του ανταγωνισμού με την Τουρκία θα μας εμπλέξει σε πολεμικές συγκρούσεις.
ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στα πλαίσια των μνημονίων και των μέτρων της 3ης - 4ης αξιολόγησης, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με εντολές της Τρόικας, επιχειρεί να ιδιωτικοποιήσει πλήρως τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Τα ακραία νεοφιλελεύθερα – μνημονιακά μέτρα προβλέπουν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αύξηση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών, με στόχο την μεγαλύτερη μείωση των δαπανών για την εκπαίδευση. Ο μηχανισμός περικοπών στην εκπαίδευση επεκτείνεται με τις ηλεκτρονικές εγγραφές σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ, με το Π.Δ.79 και τις τριμελείς επιτροπές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση διαμορφώνοντας έτσι το θεσμικό πλαίσιο προσαρμογής του δημόσιου σχολείου στη μνημονιακή πολιτική.
Το Υπουργείο «εφάρμοσε» την Υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Αγωγή σε δήμους όπου ουσιαστικά δεν υπήρχε πρόβλημα και μόνο αν συμφωνούσαν οι δήμαρχοι. Αποδείχθηκε έτσι ότι η κυβέρνηση εμπαίζει εκπαιδευτικούς και γονείς με τη νομοθέτηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και ότι η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης με την υπαγωγή των νηπιαγωγείων στους δήμους, που ζητά η ΚΕΔΕ, δεν βρίσκει την κυβέρνηση καθόλου αντίθετη.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ
Το Ν/Σ για το «Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου», έχει ως πρωταρχικούς στόχους την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, την «αποκέντρωση» του εκπαιδευτικού συστήματος και την «παιδαγωγική αυτονομία» της σχολικής μονάδας». Ταυτόχρονα ο υπουργός μαζί με τους εκπροσώπους του ΟΟΣΑ παρουσίασαν σε συνέντευξη τύπου την έκθεση του τελευταίου για την ελληνική εκπαίδευση. Στην εν λόγω έκθεση η «αυτονομία» της σχολικής μονάδας αποκαλύπτεται ότι αποτελεί την πλήρη ιδιωτικοποίησή της Δημόσιας Δωρεάν Ενιαίας Εκπαίδευσης, καθώς προτείνει έναν διευθυντή - μάνατζερ που θα βρίσκει οικονομικούς πόρους για τη σχολική μονάδα, θα προσλαμβάνει το προσωπικό μόνιμο και αναπληρωτές και θα αξιολογεί το προσωπικό.
Το υπουργείο επίσης ισχυρίζεται ότι με το νομοσχέδιο αυτό καταργεί την «τιμωριτική αξιολόγηση» των προηγούμενων κυβερνήσεων, καταργώντας το ΠΔ150 και μεγάλο μέρος του Ν 3848/ 2010! Βέβαια διατηρεί την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. Στην πραγματικότητα με το νομοσχέδιο προωθείται η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που οι εκπαιδευτικοί μπλόκαραμε με την απεργία-αποχή. Το υπουργείο προωθεί την «κουλτούρα αξιολόγησης» ξεκινώντας από την «άκακη» κατά τη γνώμη του αξιολόγηση της σχολικής μονάδας για να προχωρήσει ακριβώς την «αυτονομία» της, όπως την εννοεί η έκθεση του ΟΟΣΑ! Όλες οι διαβεβαιώσεις του υπουργού για τη μη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι χωρίς νόημα, καθώς η αυτοαξιολόγηση και η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ταυτόχρονα αξιολογεί και τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε αυτή. Το νομοσχέδιο αυτό ψηφίζεται στη Βουλή και πρέπει άμεσα να απαντήσουμε με κινητοποιήσεις και Απεργία–Αποχή από την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση.
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ Ζ΄ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Συνάδελφοι,-ισσες
Στο Σύλλογό μας, η Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών συγκρότησε προεδρείο με την Αγωνιστική Ριζοσπαστική Παρέμβαση, στη βάση κοινού Προγράμματος Δράσης για το Σύλλογο. Βασικοί άξονες του Προγράμματος Δράσης ήταν η αντίθεση στα μνημόνια στην εκπαίδευση και γενικά, η προσπάθεια να δημιουργήσουμε μικρές ή μεγαλύτερες κινητοποιήσεις ενάντια στην εφαρμογή τους, πάντα με προσπάθεια ενεργοποίησης όλο και περισσότερων συναδέλφων, -ισσών. Με βάση αυτό, τον περασμένο Ιούνιο οργανώσαμε σαν Δ.Σ. ενημερωτικές συγκεντρώσεις σε ομάδες σχολείων για την αξιολόγηση των διευθυντών και καλέσαμε τους συναδέλφους να συμμετέχουν στην Απεργία- Αποχή δηλαδή να μην συμμετέχουν σε κανενός είδους αξιολόγηση. Προχωρήσαμε σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Θεσσαλονίκης, για τα κενά και την εξασφάλιση δασκάλων στο Ολοήμερο, για την ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία, για τη θέση μας σε σχέση με τα σχολικά γεύματα. Αντισταθήκαμε στην προσπάθεια της κυβέρνησης για εφαρμογή του 30ωρου. Προχωρήσαμε επίσης σε συγκεντρώσεις νηπιαγωγών του Συλλόγου μας ανά περιοχές, για την Υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και προχωρήσαμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αμπελοκήπων, όπου και υπερασπίσαμε την άμεση και καθολική εφαρμογή της μέσα στα δημόσια σχολεία. Στις τριμερείς επιτροπές για την εφαρμογή της Υποχρεωτική Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής παρουσιάσαμε με συγκεκριμένα στοιχεία το πώς μπορεί να εφαρμοστεί στους Δήμους, που καλύπτει ο Σύλλογός μας, και υπερασπίσαμε τη θέση του κλάδου. Στην τρίτη αξιολόγηση κηρύξαμε στάση εργασίας στις 12/1 και μαζί με άλλα συνδικάτα οργανώσαμε συγκέντρωση και πορεία στην πόλη. Σε σχέση με τις κινητοποιήσεις των αναπληρωτών, το Δ.Σ. τις στήριξε με τέσσερις στάσεις εργασίας για να μετατραπούν οι τέσσερις στάσεις της ΔΟΕ σε απεργίες, με συμμετοχή στις διαδηλώσεις και προσπάθησε να δημιουργήσει Επιτροπή αναπληρωτών. Πραγματοποίησε προβολή ταινίας για την επέτειο της απελευθέρωσης της πόλης και εκδήλωση για τη μέρα της γυναίκας. Από την εκδήλωση αυτή, δημιουργήθηκε Λέσχη Ανάγνωσης. Έγινε προσπάθεια από τη μεριά του Δ.Σ., όλα τα παραπάνω να συζητηθούν μέσα στις Γενικές Συνελεύσεις. Στη Γενική Απεργία των ΓΣΣΕ - ΑΔΕΔΥ της 30ης Μάη, το Δ.Σ. του Συλλόγου μας δεν αποφάσισε να καλέσει σε συμμετοχή τους συναδέλφους, -ισσες.. Αυτό κατά τη γνώμη μας είναι πολύ αρνητικό. Σαν Σύλλογος έπρεπε να καλούμε σε συμμετοχή στην απεργία, καταγγέλλοντας την «Κοινωνική Συμμαχία» της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας και μετατρέποντάς την σε Γενική Απεργία με βάση τα συμφέροντα των εργαζομένων.
Από τον απολογισμό δεν μπορεί επίσης να λείψει η διαπίστωση ότι η συμμετοχή ήταν περιορισμένη και σίγουρα όχι αντίστοιχη των προβλημάτων. Από τη μεριά της Αντεπίθεσης των Εκπαιδευτικών πιστεύουμε ότι, μόνο η ενεργοποίηση και η συμμετοχή των συναδέλφων, -ισσων αποτελεί τον καταλυτικό παράγοντα για την ανασυγκρότηση του Συλλόγου μας. Θα συνεχίσουμε, με όλες τις δυνάμεις μας, να προσπαθούμε γι’ αυτήν.
ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ
Η επίθεση που δεχόμαστε δεν αντιμετωπίζεται με τις πολιτικές των παρατάξεων που κυριαρχούν στο συνδικαλιστικό μας κίνημα
Ο μνημονιακός και κυβερνητικός συνδικαλισμός των ΔΑΚΕ (ΝΔ) – ΠΕΚ (ΠΑΣΟΚ) –ΕΡΑ(ΣΥΡΙΖΑ)- Α.Ε.ΕΚ.Ε είναι στην ουσία το μακρύ χέρι κυβέρνησης – τρόικας μέσα στον κλάδο. Για τη φετινή χρονιά περιορίστηκαν σε στάσεις εργασίας και αυτές κάτω από την πίεση της μαζικής κινητοποίησης των αναπληρωτών.
Το ΠΑΜΕ (ΚΚΕ) συνεχίζει τη διασπαστική πολιτική των χωριστών κινητοποιήσεων και τις συκοφαντικές επιθέσεις ενάντια σε αγωνιστές και σωματεία που δεν ελέγχει. Καλλιεργεί την ηττοπάθεια, υπονομεύει κάθε ριζοσπαστικό αγώνα (όπως οι απεργίες του 2013) και παραπέμπει τα πάντα στην εκλογική του ενίσχυση και την ομιχλώδη «λαϊκή εξουσία».
Οι Παρεμβάσεις(ΑΝΤΑΡΣΥΑ), παρά τη συμβολή τους στους αγώνες, φέρουν κι αυτές βαρύτατες ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών. Δεν έχουν καμία πολιτική αντιμετώπισης της γάγγραινας της γραφειοκρατίας και του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Επέμεναν για χρόνια στη χρεοκοπημένη τακτική της «πίεσης» προς τη γραφειοκρατία, για να κηρύσσει και να οργανώνει απεργίες και κινητοποιήσεις. Η πολιτική τους, να πιέζουν μέσα στα όργανα τις δυνάμεις της ρεφορμιστικής αριστεράς για να ανασυγκροτήσουν το συνδικαλιστικό κίνημα, γίνεται όλο και πιο αδιέξοδη καθώς οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ πέρασαν στο στρατόπεδο του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Ο ακολουθητισμός τους προς το ΠΑΜΕ εντάσσεται σε αυτή τη πολιτική της «πίεσης» στη ρεφορμιστική αριστερά να ανασυγκροτήσει το κίνημα. Εστιάζουν στην ενίσχυσή τους στα ΔΣ των σωματείων, υποβαθμίζοντας την αναγκαιότητα αυτοοργάνωσης με συγκρότηση επιτροπών αγώνα, που δεν θα είναι απλά συμπληρωματικά όργανα κάτω από τα Δ.Σ, αλλά θα σπάνε την αδράνεια που επιβάλλουν οι ξεπουλημένες συνδικαλιστικές ηγεσίες και θα επιτρέπουν το πέρασμα των αγώνων στα χέρια των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Ιδιαίτερα προβληματική, διαλυτική και ανεδαφική ήταν και η στάση τους στη Γενική Απεργία της 30ης Μαΐου. Δεν κάλεσαν τα σωματεία και τους εργαζομένους να απεργήσουν. Με αυτή τους τη στάση φαίνεται ότι: α) υποτιμούν το γεγονός ότι η συνδικαλιστική γραφειοκρατία ακόμα κρατά στα χέρια της το όπλο της κήρυξης των απεργιών και δη των γενικών απεργιών, β) υποτιμούν τους εργαζόμενους για τις δυνατότητες που έχουν όταν το αποφασίσουν να αποτελέσουν το αντίπαλο δέος στην ξεπουλημένη συνδικαλιστική γραφειοκρατία, γ) υποτιμούν τη δουλειά που πρέπει να κάνουν οι δυνάμεις που αναφέρονται στα συμφέροντα και τους αγώνες των εργαζομένων προκειμένου να τους βοηθήσουν να αυτοοργανωθούν και να ξεπεράσουν την προδοτική συνδικαλιστική ηγεσία, δ) υποτιμούν το γεγονός ότι η γραφειοκρατία έχει πλέον περάσει στο αντίπαλό στρατόπεδο και αφήνει τους εργαζόμενους χωρίς συνδικάτα (δηλαδή χωρίς τις οργανώσεις που τους ενώνουν απέναντι σε εργοδότες και κράτος).
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι,
Ο αγώνας για την αντιμετώπιση της βαρβαρότητας που βιώνουμε αλλά και για μια νικηφόρα αντεπίθεση απαιτεί από όλους μας να καταπιαστούμε επίμονα και αποφασιστικά με την ανασυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος στην εκπαίδευση και την επίλυση των προβλημάτων του. Η στάση της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας γενικά και στον κλάδο μας ανοίγει πλέον σοβαρά το ζήτημα να υπάρξει μια απάντηση στο πρόβλημα της ανασυγκρότησης των συνδικάτων, δηλαδή να πάρουμε οι εργαζόμενοι στα χέρια μας τα συνδικάτα και να τα μετατρέψουμε σε όργανα υπεράσπισης των δικαιωμάτων μας. Άλλωστε όλες οι σημαντικές κινητοποιήσεις μας στο παρελθόν έγιναν όταν ενεργοποιηθήκαμε και πήραμε σε ένα βαθμό την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας.
Η Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών σας καλεί να προωθήσουμε ένα σχέδιο ανασυγκρότησης των Διδασκαλικών Συλλόγων με στόχο την ενεργοποίηση όλο και περισσότερων συναδέλφων και τη δημιουργία Επιτροπών Αγώνα και Απεργιακών Επιτροπών, με καθήκοντα την ενημέρωση των συναδέλφων, τη στήριξη των Γενικών Συνελεύσεων, την αποτελεσματική προετοιμασία και περιφρούρηση των απεργιών. Μόνο έτσι μπορούμε να προετοιμάσουμε μαζικές και ριζοσπαστικές κινητοποιήσεις, που θα κλιμακώνονται και θα συντονίζονται με όσους εργαζόμενους κινητοποιούνται ενάντια στο 3ο και 4ο Μνημόνιο, και να οικοδομήσουμε ένα Πανεκπαιδευτικό Μέτωπο με γονείς – μαθητές – φοιτητές – εργαζόμενους για τη σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης.
Παλεύουμε για:
  • Κατάργηση όλων των μνημονίων
  • Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν 12χρονο Σχολείο για όλους. Δίχρονη Προσχολική Αγωγή στο δημόσιο σχολείο.
  • Αύξηση δαπανών στο 15% του προϋπολογισμού άμεσα!
  • Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση αναπληρωτών- ωρομισθίων.
  • Κατάργηση όλων των νόμων και υπουργικών αποφάσεων που κόβουν μαθήματα, καταργούν τμήματα και εργασιακά δικαιώματα, επιβάλλουν υποχρεωτικές μετακινήσεις.
  • Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση - Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη για όλους.
  • Κατάργηση του μισθολογίου εξαθλίωσης. Ακώλυτη Μισθολογική Εξέλιξη. Επαναφορά μισθών -συντάξεων.
  • Καμία «αξιολόγηση», καμία σύνδεση μισθού-αξιολόγησης.
  • Καμία σύμπτυξη τμημάτων, συγχώνευση – κατάργηση σχολείου. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια.
  • Διαγραφή του χρέους, γιατί η πληρωμή του δεν αφήνει κανέναν πόρο για τις ανάγκες των εργαζομένων και της νεολαίας.
  • Έξοδο από το ευρώ και την Ε.Ε., γιατί το ευρώ σημαίνει μνημόνια και διάλυση της ελληνικής οικονομίας.
  • Εθνικοποίηση κάτω από εργατικό έλεγχο των βασικών τομέων της οικονομίας και των τραπεζών, γιατί είναι ο μόνος τρόπος για παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας.
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

: 2310265730, e-mail: antepithesi_ekp@hotmail.com