Αγώνας για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών
και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΔΕΘ
Σάββατο 11/9 - 6μμ, Εγνατία με Αγ. Σοφίας
Επιστροφή στα θρανία χωρίς μέτρα προστασίας και με τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς
Μπροστά στην εξέλιξη του 4ου κύματος πανδημίας, η κυβέρνηση επιλέγει για μία ακόμα φορά να ανοίξει τα σχολεία χωρίς να πάρει ουσιαστικά μέτρα( μείωση των μαθητών σε 15 ανά αίθουσα, προσλήψεις του απαραίτητού εκπαιδευτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, χωρίς τη διενέργεια επαναλαμβανόμενων δωρεάν τεστ για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές με ευθύνη του ΕΟΔΥ) για την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών. Επίσης αρνείται να πάρει το παραμικρό αντισταθμιστικό μέτρο (αναπροσαρμογή - μείωση της ύλης κ.α.) προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ολέθριες επιπτώσεις που είχε στη μόρφωση και τη ψυχολογία των μαθητών η παρατεταμένη τηλε – «εκπαίδευση» των δύο τελευταίων ετών, εξαιτίας της εγκληματικής κυβερνητικής διαχείρισης της πανδημίας..
Τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας βορά στα κέρδη των ιδιωτών.
Λόγω της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, η νέα σχολική χρονιά, βρίσκει 40.000 υποψήφιους αποκλεισμένους από τα δημόσια πανεπιστήμια, νέα πελατεία για τα ιδιωτικά κολέγια όσοι μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά και αντιμέτωποι με την ανεργία και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας οι υπόλοιποι. Με τον τρόπο αυτό 16.0000 θέσεις έμειναν κενές και δεκάδες τμήματα(κυρίως στην περιφέρεια) χωρίς φοιτητές, τα οποία σύντομα θα οδηγηθούν σε κλείσιμο.
Τα επικοινωνιακά τρυκ και τα ψέματα τους θα αποκαλυφθούν στις 13 Σεπτέμβρη
Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας πανηγυρίζουν για αυτή τους την «επιτυχία» και συνεχίζουν την κοροϊδία προσπαθώντας να πείσουν ότι όλα είναι έτοιμα και για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία. Οι μαθητές θα ξαναστοιβαχτούν στις ίδιες αίθουσες διδασκαλίας, χωρίς μέτρα προστασίας της υγείας τους και με χιλιάδες εκπαιδευτικούς να λείπουν από τις τάξεις. Κανένα τερτίπι του υπουργείου δεν μπορεί να κρύψει: α) ότι οι διορισμοί και οι προσλήψεις αναπληρωτών είναι σταγόνα στον ωκεανό των κενών που υπάρχουν λόγω της 12έτους αδιοριστίας που έχουν επιβάλλει όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις, β) ούτε ότι δεν γίνεται δίχρονη προσχολική αγωγή μέσα σε αίθουσες κοντέινερ σε αδόμητα οικόπεδα και σχολικές αυλές σε καιρό πανδημίας και γ) ούτε ότι δεν παρέχεται ουσιαστική στήριξη στα παιδιά με μαθησιακές ανάγκες όταν στην ειδική αγωγή οι προσλήψεις για παράλληλες στηρίξεις, βοηθητικό προσωπικό και σχολικούς νοσηλευτές πρόκειται να γίνουν ανά ομάδες σχολείων και όχι ανά μαθητή(ο αριθμός των εκπαιδευτικών της παράλληλης δεν πρέπει να ξεπερνά τους 2 ανά σχολείο).
Ανασχηματισμός και διατήρηση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας
Επιβεβαιώνεται ότι η εγκληματική νεοφιλελεύθερη πολιτική διάλυσης του δημόσιου αγαθού της Παιδείας είναι κεντρική επιλογή της ΝΔ και θα συνεχιστεί με την εφαρμογή και ψήφιση σωρείας αντιεκπαιδευτικών νόμων.
Έτσι το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να μειώσει περαιτέρω, με νέους τρόπους, θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού. Καταπατά κάθε αρχή διαφάνειας και αντικειμενικότητας, επιχειρεί να κάνει όσο το δυνατόν λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών, να χτυπήσει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και να τσακίσει τα εργασιακά δικαιώματα μόνιμων και αναπληρωτών επεκτείνοντας στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης τη ζούγκλα των εργασιακών σχέσεων του ιδιωτικού τομέα.
Μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των δοτών υπηρεσιακών συμβουλίων προχωρούν σε τοποθετήσεις εκπαιδευτικών (υπεράριθμων, νεοδιόριστων, αποσπασμένων) με πρωτόγνωρα αδιαφανείς διαδικασίες. Πολλές Διευθύνσεις κάνουν προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων και αποσπασμένων, χωρίς δημοσιοποίηση των κενών και αιτήσεις, ενώ την ίδια στιγμή τοποθετούν οριστικά τους αναπληρωτές, εν κρυπτό χωρίς να τους ανακοινώνουν το σύνολο των κενών που υπάρχουν, δηλαδή «αξιολογούν» και αποφασίζουν ποια σχολεία θα έχουν εκπαιδευτικούς από την αρχή της χρονιάς και ποια όχι, αλλά και δημιουργούν προϋποθέσεις για ρουσφέτια και εξυπηρετήσεις ημετέρων.
Ατομική ευθύνη και αυταρχισμός!
Αυτοί που εφαρμόζουν όλα αυτά και ψηφίζουν εν μέσω πανδημίας βάρβαρα νεοφιλελεύθερα μέτρα (αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, αυτονομία της σχολικής μονάδας, τράπεζα θεμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ – κόφτης για 40.000 υποψηφίους, εξίσωση πτυχίων ΑΕΙ- κολλεγίων, σχολεία «αρίστων», νόμος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, κ.ά.), που ιδιωτικοποιούν τη δημόσια εκπαίδευση, που ψηφίζουν εργατοκτόνους νόμους και βυθίζουν την κοινωνία στη φτώχεια, αυτοί που αποποιούνται τις ευθύνες τους για τους χιλιάδες νεκρούς από την covid19 και τη διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας, αυτοί που έκαναν σημαία τους την ατομική ευθύνη δεν δικαιούνται να εγκαλούν εργαζόμενους και νέους για έλλειψη συλλογικής και κοινωνικής ευθύνης. Με τους απαράδεκτους εκβιασμούς και τις ποινές (περικοπή αποδοχών, απόλυση κ.ά) στους ανεμβολίαστους και τα «προνόμια» στους εμβολιασμένους, επιδιώκουν συνειδητά μια διαίρεση στο εσωτερικό της εργατικής τάξης και της νεολαίας, που θα τη χρησιμοποιήσουν για να μας τσακίσουν. Ο υποχρεωτικός εμβολιασμός θα είναι το μέσο για να νομιμοποιηθούν οι απολύσεις στο δημόσιο (με αρχή τους υγειονομικούς), να γενικευτούν οι προσλήψεις μέσω εργολαβικών ιδιωτικών εταιρειών και να απελευθερωθούν οι απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα.
Υποχρεώνουν μια σειρά εργαζόμενων που δεν έχουν εμβολιαστεί (ανάμεσά τους και εκπαιδευτικούς) να προσκομίζουν τεστ αντιγόνου αποκλειστικά από ιδιώτες με δική τους επιβάρυνση δυο φορές την εβδομάδα τη στιγμή που για την πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας δηλαδή τους μαθητές θα αρκούν τα self-test. Δεν κόπτονται για την υγεία εκπαιδευτικών και μαθητών αλλά θέλουν να τιμωρήσουν(ουσιαστικά με έμεση μείωση μισθού) και να εκβιάσουν τους συναδέλφους, ενώ ταυτόχρονα χαρίζουν πελατεία στους ιδιώτες της υγείας. Τα εμβόλια είναι δικαίωμα και το όπλο που μας δίνει η επιστήμη για την καταπολέμηση της πανδημίας. Ο δωρεάν εμβολιασμός για όλους είναι διεκδίκηση των σωματείων που με την πειθώ θα πρέπει τον διασφαλίσουν για όλα τα μέλη τους. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να γίνει όπλο στη φαρέτρα της κυβερνητικής καταστολής.
Αξιολόγηση και αυτονομία της σχολικής μονάδας
Η μεγάλη μάχη όμως που έχουμε να δώσουμε με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, είναι αυτή ενάντια στην αξιολόγηση και την αυτονομία της σχολικής μονάδας που είναι το όχημα για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων χάνει σχεδόν όλες τις αρμοδιότητές του, ενώ ο διευθυντής του σχολείου θα είναι μάνατζερ, πειθαρχικός προϊστάμενος, αξιολογητής, αυτός που θα ορίζει τους Ενδοσχολικούς Συντονιστές, τους Μέντορες, τους Υποδιευθυντές και τον υπεύθυνο μαθητείας.
Με την οικονομική αυτονομία επιδιώκεται η απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης,ενώ με την παιδαγωγική αυτονομία σπάει ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης και ενισχύεται έτσι η κατηγοριοποίηση των σχολείων. Ενώ το πέρασμα των προσλήψεων στους Δήμους ή στη σχολική μονάδα όπως επιτάσσει η αυτονομία της σχολικής μονάδας θα επιφέρει την κατάργηση της μονιμότητας και μια τεράστια ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.
Η Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών είχε έγκαιρα επισημάνει ότι η δημόσια παιδεία και υγεία, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών είναι στο στόχαστρο της κυβερνητικής νεοφιλελεύθερης επίθεσης. Επιχειρούν η μόρφωση των παιδιών να γίνει «ατομική ευθύνη» του κάθε γονιού ανάλογα με τα χρήματα που διαθέτει και ταυτόχρονα με την ιδιωτικοποίηση της παιδείας ανοίγουν το πεδίο για κέρδη στους ιδιώτες. Χρειάζεται εκπαιδευτικοί- γονείς- μαθητές να οργανώσουμε ανυποχώρητο αγώνα διαρκείας ώστε να μην τους αφήσουμε να μετατρέψουν το κοινωνικό αγαθό της παιδείας σε εμπόρευμα. Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζοντας στο δρόμο της αντίστασης στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας με την απεργία – αποχή, να οργανώσουμε πολύμορφο αγώνα διαρκείας, με γενικές συνελεύσεις, επιτροπές αγώνα, συλλαλητήρια και απεργίες για να αποτρέψουμε τη διάλυση του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Δεν θα τους περάσει! Με αγώνες να ανατρέψουμε τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
τηλ: 2310265730, e-mail: antepithesi_ekp@hotmail.com