Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024

Πρόταση της ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ για τη συγκρότηση Προεδρείου στην Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης


08 /01/24

Ενώ η ακρίβεια εξανεμίζει τους μισθούς των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, η βάρβαρη νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης συνεχίζεται, με βασικούς άξονες, την ιδιωτικοποίηση –διάλυση της δημόσιας υγείας, της παιδείας και των δημόσιων αγαθών –υπηρεσιών –υποδομών (νερό, μεταφορές, κοινωνική ασφάλιση κ.ά.), το ξεπούλημα της εναπομείνασας δημόσιας περιουσίας, τους πλειστηριασμούς λαϊκών κατοικιών αλλά και την βάρβαρη επίθεση στα εργασιακά μας δικαιώματα και τις συνδικαλιστικές μας ελευθερίες.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση ξοδεύει εκατομμύρια ευρώ για στρατιωτικούς εξοπλισμούς, που κατά κύριο λόγο δεν αποτελούν αμυντικές δαπάνες, αλλά χρησιμοποιούνται για να στηρίζουν τις αιματηρές στρατιωτικές επεμβάσεις των δυτικών ιμπεριαλιστών ανά την υφήλιο. Δίνουν «γη και ύδωρ» σε Αμερικάνους και Ευρωπαίους για τη στήριξη του μισοφασίστα Ζελένσκι στην Ουκρανία και τώρα για να συνδράμουν το σιωνιστικό – φασιστικό κράτος του Ισραήλ στη γενοκτονία του Παλαιστινιακού Λαού. Η πρωτοφανής πρόσδεση του Μητσοτάκη με ΗΠΑ - ΕΕ θέτει σε μεγάλους κινδύνους την κοινωνία.

Στην εκπαίδευση η κυβέρνηση, στα πλαίσια των κατευθύνσεων ΟΟΣΑ- ΕΕ, θα συνεχίσει το νεοφιλελεύθερο πρόγραμμά της. Στόχος η πλήρης ιδιωτικοποίηση –διάλυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και πανεπιστημίου.

Ο νέος υπουργός παιδείας Πιερρακάκης, έκανε σαφές ότι στοχεύει στην κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Εξήγγειλε νέο σύστημα διορισμών με γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, που θα οδηγήσει πολλούς συναδέλφους εκτός σχολείων.

Τέλος φέρνει για ψήφιση νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), που αφορά κυρίως στη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης (περισσότερη αυτονομία μέχρι την πλήρη ιδιωτικοποίηση) και στο άνοιγμα στην αγορά δηλαδή την προσαρμογή της ΕΕΚ στις ανάγκες της χρεοκοπημένης οικονομίας της αγοράς, για φθηνό εργατικό δυναμικό.

Η αξιολόγηση σχολείων – εκπαιδευτικών – μαθητών είναι πρωταρχικός στόχος της κυβερνητικής πολιτικής γιατί είναι το εργαλείο με το οποίο θα επιβάλλουν την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου. Η αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, οι μέντορες και οι συντονιστές είναι θεσμοί που καλλιεργούν το κλίμα για να φτάσουμε στην ατομική αξιολόγηση από τον διευθυντή- μάνατζερ, τον Σύμβουλο Ειδικότητας και τον Σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης, η οποία θα οδηγήσει στην καταπάτηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων μέχρι και σε απολύσεις. Σε συνδυασμό με την αυτονομία της σχολικής μονάδας επιδιώκεται η απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης της δημόσιας παιδείας και το σπάσιμο του ενιαίου χαρακτήρα της. Ενώ το πέρασμα των προσλήψεων στους Δήμους ή στη σχολική μονάδα όπως επιτάσσει η αυτονομία της σχολικής μονάδας θα φέρει κατάργηση της μονιμότητας και τεράστια ανατροπή των εργασιακών μας σχέσεων. Η ελεύθερη επιλογή σχολείου από τον γονιό – πελάτη έρχεται ως φυσικό επακόλουθο σε όλα τα παραπάνω. Τα σχολεία μετατρέπονται σε ανταγωνιζόμενες επιχειρήσεις και οι εκπαιδευτικοί σε πλασιέ εκπαιδευτικών υπηρεσιών, που θα πρέπει να είναι ελκυστικοί στους πελάτες, για να μην κλείσει το σχολείο και να διατηρήσουν την εργασία τους. Και φυσικά δεν θα είναι ευπρόσδεκτα όλα τα παιδιά, τα σχολεία θα αναζητούν τους «καλούς» μαθητές γιατί με βάση τις επιδόσεις τους θα αξιολογούνται και τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί.

Με όπλο την απεργία – αποχή και τις στάσεις εργασίας να πάμε τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση ως τη νίκη! Το υπουργείο επέλεξε να ξεκινήσει την ατομική αξιολόγηση από τους νεοδιόριστους, όμως το ζήτημα μας αφορά όλους. Χτυπά πρώτα το πιο ευάλωτο κομμάτι του κλάδου, τους νεοδιόριστους, των οποίων τη μονιμοποίηση παρανόμως δεν προχωρά, παρότι έχει παρέλθει η διετής δόκιμη θητεία τους, γιατί ζητά να τους αξιολογήσει. Επιδιώκει να μας διαιρέσει στο εσωτερικό μας και να σπάσει την αντίσταση των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση. Κανένας συνάδελφος-ισσα να μην λυγίσει! Κανένας δεν πρέπει να μείνει μόνος σε αυτήν τη μάχη μέχρι να αποσυρθούν οι νόμοι για την αξιολόγηση!

Για να τα επιβάλουν όλα αυτά πρέπει να τσακίσουν τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών. Έτσι Υπουργείο Παιδείας και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έχουν ξεκινήσει μία πρωτοφανή σειρά πειθαρχικών διώξεων σε εκπαιδευτικούς που απεργούν, διαδηλώνουν ή τολμούν να εκφράσουν κριτική στο κυβερνητικό έργο. Πάνε στα δικαστήρια την ΟΛΜΕ κάθε φορά που προκηρύσσει απεργία – αποχή. Θέλουν να χτυπήσουν τη δυνατότητα που έχουν οι εργαζόμενοι να ενώνονται, να αγωνίζονται και να διεκδικούν. Θέλουν δηλαδή να τσακίσουν τα σωματεία και τον μαχητικό συνδικαλισμό, θέλουν να εξαφανίσουν το δικαίωμα στην απεργία και την περιφρούρησή της (εργατοκτόνοι νόμοι Χατζηδάκη και Άδωνι).

Απέναντι σε αυτή την επίθεση πρέπει να καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της ΕΛΜΕ και του συνδικαλιστικού κινήματος.

  • Κόντρα στην συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ που είναι το μακρύ χέρι της κυβέρνησης, Ε.Ε., ΟΟΣΑ μέσα στα συνδικάτα.

  • Κόντρα στον υποταγμένο συνδικαλισμό της ΟΛΜΕ, που αντί να σεβαστεί τη θέληση του κλάδου και να κηρύξει συνέχιση της απεργίας- αποχής με οποιοδήποτε μέσο, αυτή με πραξικοπηματικό τρόπο, σεβάστηκε τη «νομιμότητα» της κυβέρνησης, τη «νομιμότητα» που απαγορεύει στους εργαζόμενους να απεργούν και να αντιστέκονται, αυτή που ποινικοποιεί τον συνδικαλισμό και τους αγώνες. Αυτή η ΟΛΜΕ θυμήθηκε σήμερα, ενώ δύο χρόνια τώρα εξελίσσεται η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σε όλη τη χώρα (με εξαίρεση έναν αριθμό σχολείων, από περίπου 25 ΕΛΜΕ που πήραν τοπικά απόφαση για αποχή) να προτείνει ενιαία κείμενα ώστε να υποσκάψει τον αγώνα των 25 ΕΛΜΕ.

  • Κόντρα σε κάθε πολιτική που διασπά τους εργαζόμενους. Παλεύουμε για την ενότητα των εργαζομένων στη βάση των κοινών προβλημάτων τους και μέσα στους αγώνες.

  • Κόντρα σε ένα Δ.Σ. που έχει μια επιφανειακή ενασχόληση με τα πραγματικά προβλήματα των εκπαιδευτικών και λειτουργεί σαν απλός διακομιστής των αποφάσεων της ΟΛΜΕ, στην καλύτερη περίπτωση.

Οι άξονες που θέσαμε στην κρίση των συναδέλφων και τους οποίους δεσμευόμαστε να ακολουθήσουμε στη δράση μας στην ΕΛΜΕ και το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών είναι:

  1. Ενάντια στη διάλυση και την πλήρη ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης που θα επιφέρει η κατάργηση του άρθρου 16, η εφαρμογή της αξιολόγησης και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας αλλά και τα νέα μέτρα του Πιερρακάκη.

  2. Υπεράσπιση της απεργίας – αποχής ενάντια στην αξιολόγηση που έχουν προκηρύξει ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ και προσπάθεια διεύρυνσης αυτού του μετώπου.

  3. Με αυτό τον τρόπο να απαιτήσουμε - επιβάλλουμε στις ΟΛΜΕ- ΔΟΕ την προκήρυξη της απεργίας – αποχής και από αυτές.

  4. Αγώνας για την μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων του 2020 , 2021.

  5. Ενάντια στο νόμο Χατζηδάκη που επιχειρεί να διαλύσει τα σωματεία, τον μαχητικό συνδικαλισμό και το δικαίωμα στην απεργία. Δεν αποδεχόμαστε τα ηλεκτρονικά μητρώα, τις ηλεκτρονικές εκλογές και τις ηλεκτρονικές συνελεύσεις στα σωματεία. Δεν αναγνωρίζουμε τους «νόθους» αιρετούς των ψευτο- εκλογών της 5ης Νοέμβρη 2022.

  6. Καταλυτικός παράγοντας για την ανασυγκρότηση της ΕΛΜΕ και του συνδικαλιστικού κινήματος είναι η ενεργοποίηση των συναδέλφων -συναδελφισσών.

  7. Πάλη για την οικοδόμηση μετώπου με μαθητές, γονείς, φοιτητές και εργαζόμενους για τη σωτηρία του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και των μορφωτικών δικαιωμάτων της νεολαίας.

  8. Πάλη για την συγκρότηση αντιπολεμικού κινήματος

Σαν ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ προτείνουμε τη συγκρότηση προεδρείου με βάση την πολιτική, που πραγματοποιεί στην πράξη την ενότητα μαχητικών, αγωνιστικών, ενωτικών δυνάμεων και πάνω σε συγκεκριμένη συμφωνία για δράση, με την υλοποίηση στο μέτρο του δυνατού ενός Προγράμματος Δράσης στο σωματείο με βάση τους παραπάνω άξονες.

Δεσμευόμαστε:

  • Να συνεχίσουμε την πάλη στα σχολεία ενάντια στην αξιολόγηση και όλα τα νέα μέτρα στην εκπαίδευση, τις επιπτώσεις τους στη δωρεάν εκπαίδευση, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά μας δικαιώματα.

  • Να συνεχίσουμε την πάλη για τη σωτηρία της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης, των εργασιακών μας δικαιωμάτων, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Προμετωπίδα των αιτημάτων μας θα είναι τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών για μόνιμη και σταθερή δουλειά και ζωή με αξιοπρέπεια.

  • Να πραγματοποιούνται σταθερές επισκέψεις του Δ.Σ. στα σχολεία με περιοδείες κλιμακίων του Δ.Σ. στα σχολεία για την ενημέρωση, την καταγραφή της κατάστασης και των προβλημάτων των εκπαιδευτικών και την αντιμετώπισή τους

  • Να συνεδριάζει τακτικά το Δ.Σ. δύο φορές το μήνα, σε ορισμένη, γνωστή και ανοιχτή σε όλα τα μέλη της ΕΛΜΕ ημέρα και θεματολογία καθώς και να συγκαλεί έκτακτες συνεδριάσεις όποτε προκύπτει κάποιο ζήτημα.

  • Να συμβάλλουμε σε μια διαφορετική λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου βασιζόμενο πάνω στις αρχές της εργατικής δημοκρατίας που θα διέπεται από ισοτιμία και ουσιαστική πολιτική συζήτηση πάνω στα προβλήματά μας. Να λειτουργήσουμε την ΕΛΜΕ με όσο το δυνατόν πιο δημοκρατικό τρόπο, με Γενικές Συνελεύσεις και συζήτηση σε αυτές πάνω στα παραπάνω προβλήματα, όπου και θα αποφασίζουμε τα αιτήματά μας, την ιεράρχησή τους και τους τρόπους πάλης για την επίτευξή τους.

  • Να δημιουργούμε μέσα στους αγώνες Επιτροπές Αγώνα για να πάρουν οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους, να δουλέψουν για την οργάνωση, περιφρούρηση και την επιτυχία του. Να δημιουργήσουμε επιτροπή αγώνα ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης.

  • Να εκλέγουμε από τις συνελεύσεις Απεργιακές Επιτροπές που θα εκπροσωπούν τη Γενική Συνέλευση και θα λογοδοτούν σε αυτή.

  • Να δημιουργήσουμε στην ΕΛΜΕ ομάδα συναδέλφων και συναδελφισσών που θα λειτουργήσουν σαν σύνδεσμοι του Δ.Σ. με τα σχολεία και θα συμβάλουν με τη δράση τους στο ξαναζωντάνεμα της συζήτησης γύρω από τα προβλήματα στα σχολεία και της αύξησης της συμμετοχής στις συνελεύσεις, κινητοποιήσεις, απεργίες κ.ά. δράσεις. Το Δ.Σ. δεσμεύεται να κάνει ανοιχτά καλέσματα για τη δημιουργία αυτής της ομάδας, με επιμονή και συνεχή προσπάθεια (και όχι να εγκαταλείψει με μια πιθανή «αποτυχία») και τη σταθερή λειτουργία της με τακτικές συνεδριάσεις.