ΜΕΣΑ ΑΠ’ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Στα μέσα Σεπτέμβρη ο συνάδελφος Σ.Σ., ο οποίος εργάζεται στην τεχνική υποστήριξη πελατών σταθερής της Cosmote, project το οποίο έχει αναλάβει εργολαβικά η Teleperformance, ενημερώθηκε για την απόλυσή του από το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της εταιρίας. Η αιτιολόγηση από πλευράς της εταιρίας ήταν ότι έλαβε παράπονα από πελάτισσα για τον εργαζόμενο. Βέβαια, από πότε ένα παράπονο πελάτη για έναν εργαζόμενο, ό,τι πιο σύνηθες δηλαδή στα κέντρα εξυπηρέτησης πελατών, γίνεται λόγος απόλυσης;
Συγκεκριμένα, κατόπιν ενημέρωσης του συναδέλφου για το συμβάν, την Παρασκευή 20/9 του δόθηκε άδεια 4 ημερών ώστε όταν θα επέστρεφε στην δουλειά να μετατεθεί σε άλλο project (γιατί η “Cosmote” ζήτησε την απομάκρυνση του). Ωστόσο, την Δευτέρα 23/9 έλαβε (με email) τα χαρτιά της καταγγελίας της σύμβασής του. Ας μην μείνουμε στο γεγονός ότι η απόλυση εργαζόμενου εν μέσω άδειάς του είναι παράνομη και άκυρη, κάτι το οποίο θα έπρεπε να γνωρίζει η εταιρία και το νομικό της τμήμα. Δεν είναι αυτό το θέμα. Ούτε το αν το “παράπονο” του πελάτη ευσταθεί ή όχι.
Οι εργαζόμενοι στα τηλεφωνικά κέντρα / κέντρα εξυπηρέτησης πελατών ζούμε καθημερινά και γνωρίζουμε καλά την κατάσταση. Συνεχόμενες κλήσεις και διπλά/τριπλά chat (χωρίς ενδιάμεσα κενά), διαρκή παράπονα από πελάτες, εριστικές ή και υβριστικές συμπεριφορές, μόνιμος έλεγχος και επόπτευση των συνομιλιών. Μια ακραία εντατικοποιημένη καθημερινότητα που αυξάνει τα επίπεδα άγχους και τα προβλήματα υγείας (ειδικά τα ωτορινολαρυγγολογικά, οφθαλμικά και ορθοπεδικά) των εργαζομένων κι όλα αυτά για μια μπουκιά ψωμί.
Είναι γνωστό ότι οι μεγαλοεταιρίες, όπως και η Cosmote, με κέρδος δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο (μόνο το Β' τρίμηνο του 2024, τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου OTE διαμορφώθηκαν σε €910,7 εκατ.), έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο τους μνημονιακούς νόμους και την υποχώρηση των σωματείων για να διαλύσουν εντελώς τις εργασιακές σχέσεις και να εφαρμόσουν συνθήκες γαλέρας στους εργαζόμενούς τους. Συγκεκριμένα, αποτελεί τακτική των μεγάλων εταιριών, η παράδοση υπηρεσιών ως project σε τρίτες εταιρίες, όπως η Teleperformance, η οποία με την σειρά της προσλαμβάνει εργαζόμενους με βασικό μισθό. Έτσι η Cosmote δεν προσλαμβάνει απευθείας εργαζόμενους, δεν έχει καμία υποχρέωση απέναντί τους, παρά μόνο διευθυντικά δικαιώματα, και φυσικά δεν έρχεται αντιμέτωπη με καμία συλλογική διεκδίκηση, δηλαδή δεν αναγκάζεται να υπογράψει συλλογική σύμβαση με καλύτερους -για τους εργαζόμενους- όρους. Η Teleperformance με την σειρά της τσεπώνει, μέσα από την υπερεκμετάλλευση των εργαζομένων της, το δικό της μερίδιο (ο κύκλος εργασιών της Teleperformance Greece πέρυσι ανήλθε στα €453,24 εκατ.).
Σε μια κοινωνία που έχει φτάσει ξανά στα όριά της με τον πληθωρισμό και την ακρίβεια σε ενοίκια, ενέργεια, είδη βασικής κατανάλωσης να καλπάζουν, ενώ οι μισθοί παραμένουν καθηλωμένοι και παράλληλα ο φόβος της γενίκευσης του πολέμου να μεγαλώνει, οι εργαζόμενοι πρέπει να προβάλουμε την αντίστασή μας στις εργοδοτικές αυθαιρεσίες και παρανομίες. Ακόμη και αν ο πελάτης είχε δίκιο, ή αν ο πελάτης ήταν κουμπάρος του διευθυντή, δεν νοείται ένα παράπονο να μας κοστίζει την δουλειά μας.
Ο συνάδελφος Σ. Σ., χρόνια αγωνιστής και συνδικαλιστής, συμμετείχε ενεργά στις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων της Teleperformance τους τελευταίους μήνες. Αυτό σίγουρα δεν πέρασε απαρατήρητο από την εταιρία. Πρέπει όχι μόνο να υπερασπίσουμε το δικαίωμα του συναδέλφου Σ.Σ. να παραμείνει στην θέση εργασίας του κανονικά, αλλά και να ξεκινήσουμε να διεκδικούμε ανθρώπινες σχέσεις εργασίας και αυξήσεις στους μισθούς μας.